صدور اطلاعیه شرکت آب هرمزگان درباره نوسازی خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس

در پی برداشت نادرست رسانه‌ای از طرح موضوع اختصاص اعتبار برای خط آبرسانی به بندرعباس، شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را توضیح داد.

به گزارش برقاب :صدور اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان درباره ترمیم و نوسازی خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس . در خصوص  صدور اطلاعیه شرکت آب هرمزگان در  این اطلاعیه آمده است: تامین آب شرب شهر بندرعباس از طریق دوخط انتقال ( خط اول و دوم) از منابع آب موجود سدهای  میناب و شمیل انجام می‌شود. با عنایت به گذشت بیش از ۴۵ سال از زمان احداث خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس ، هر ساله شکستگی‌ها و اتفاقات متعدد موجب هدر رفت ، قطع آب و بروز تنش در تامین آب شرب شهر بندرعباس می‌شود.
لذا بر این اساس مطالعات نوسازی این خط از سال‌های گذشته انجام و عملیات اجرای آن از سال ۹۶ آغاز شده است. همانگونه که از نام این طرح مشخص است، نوسازی خط فرسوده فعلی بوده و نه تنها هدف آن افزایش انتقال آب از منابع میناب و شمیل نیست، بلکه هدف آن کاهش تلفات و در نتیجه کاهش برداشت آب از میناب و شمیل است.
لذا همزمان با شروع اجرای این طرح پیگیری‌های لازم جهت تامین بخشی از آب شرب شهر بندرعباس از آب شیرینکن صورت پذیرفت و منجر به عدم برداشت آب از منابع آب زیرزمینی میناب شد. هم اکنون حدود ۲۲ کیلومتر از خط اول بازسازی شده و از هدر رفت حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب تصفیه شده جلوگیری به عمل آمده است، اتمام این طرح برداشت آب از سد میناب را نیز کاهش خواهد داد.