شهرک های خورشیدی در ایلام راه اندازی می شود

شهرک های خورشیدی در ایلام راه اندازی می شود

به گزارش برقاب،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام : شهرک های خورشیدی در ایلام راه اندازی می شود
ولی الله ناصری در جلسه ای با حضور معاون اقتصادی استانداری ایلام و نیز سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان از راه اندازی شهرک های خورشیدی در استان خبر داد.
وی افزود: استان ایلام با توجه به شرایط اقلیمی از مناطق خوبی با قابلیت احداث شهرک خورشیدی بهره مند است.
وی افزود: در حال حاضر در تمام دنیا تولید انرژی پاک به عنوان یک صنعت اساسی و مادر به شمار می آید و استان ایلام می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری پایدار و پربازده در احداث شهرک های خورشیدی باشد.
ناصری ادامه ابراز امیدواری کرد مطابق برنامه وزارت نیرو برای احداث نیروگاه های خورشیدی به میزان ۱۰ هزار مگاوات با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی بزرگ و متوسط و توسعه شهرک های تخصصی خورشیدی سهم مناسبی در زیست بوم اشتغال و سرمایه پذیری در این حوزه را با توجه به ظرفیت های بی نظیر تعداد روز آفتابی؛ شدت تابش و توان بالای قابل استحصال از پنل های خورشیدی در بسیاری از مناطق استان را ایجاد نماید. وی افزود تاکنون احداث ۱۰۰۰ واحد نیروگاه حمایتی پشت بامی در استان برنامه ریزی شده که ۳۵۰ مورد آن در دست اجرا و ۲۰۰ نیروگاه به بهره برداری رسیده است. و دو نیروگاه بزرگ ۲۰ و ۲۵ مگاواتی فتوولتائیک جمعا به میزان ۴۵ مگاوات عقد قرارداد شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اداره کل منابع طبیعی با توجه به اطلس زمین در استان باید نسبت به احصا زمین های با قابلیت سرمایه گذاری در این بخش اقدام و شرکت شهرک ها صنعتی نیز مقدمات عقد تفاهم نامه؛ تملک و آماده سازی را با توجه به بررسی وضعیت توپوگرافی زمین فراهم سازد.
عباسی از شرکت شهرک های صنعتی استان خواست که بحث آماده سازی زیر ساخت را در دستور کار خود برای سرمایه گذاری تحت عنوان شهرک خورشیدی قرار ده