شهروندان ادارات پرمصرف را معرفی کنند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از راه‌اندازی بخش ویژه گزارشات مردمی پیرامون مشکلات شبکه برق و گزارش عدم رعایت مدیریت مصرف برق ادارات در سامانه‌های 121 و برق‌من خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، رویاقزلباش، با بیان این‌که گذر موفق از پیک‌بار تابستان نیاز به همراهی همه مشترکان دارد گفت: ارائه برق پایدار به مشترکان برق هدف اصلی صنعت برق کشور و اولویت اصلی نیز تامین برق مشترکان خانگی است و خوشبختانه با تمهیدات صورت‌گرفته تاکنون بدون هیچ مشکلی برق این مشترکان تامین شده است.

قزلباش از برخورد با ادارات و سازمان‌های دولتی که مدیریت مصرف برق را رعایت نکرده‌اند خبر داد و افزود: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، ادارات،ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰درصدی مصرف در ساعات غیر اداری نسبت به مدت مشابه پارسال هستند و کارشناسان توزیع برق استان زنجان به صورت لحظه‌ای میزان مصرف این نهادها را پایش می‌کنند و در صورت عدم رعایت مصوبه،  پس از صدور اخطاریه برق این مراکز قطع می‌گردد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت مدیریت مصرف در دستگاه اداری و اجرائی که نکات مدیریت مصرف برق (مانند قرار دادن دمای سرمایش کولر روی عددی پایین تر از ۲۵ درجه، نورپردازی های زائد در نمای ساختمان و محیط ، روشنایی مازاد نیاز در روز یا شب و…) موارد را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۲۱ و یا اپلیکیشن برق‌من اطلاع دهند.

رویا قزلباش همچنین از شهروندان خواست علاوه بر مشکلات مدیریت مصرف در ادارات در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در شبکه توزیع برق مانند:  اشکالات در روشنایی معابر، سیم‌پارگی، آسیب‌دیدگی پایه‌های برق، خاموشی‌های ناشی از جریانات جوی یا حوادث طبیعی و تصادفات، استفاده غیرمجاز از برق‌، رمزارزهای غیرمجاز، و… نیز از طریق شماره ۱۲۱ و یا اپلیکیشن برق‌من گزارش خود را ارائه دهند تا کارشناسان شرکت توزیع برق استان در کمترین زمان نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد صنعت برق در نظر دارد در سراسر کشور،  به پاس قدردانی مسئولیت اجتماعی هموطنان عزیز همکار در این طرح‌ها  هدایایی را به قید قرعه اهدا نماید.

گفتنی‌است مشترکان گرامی می‌توانند اپلیکیشن برق‌من را از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق به نشانی: www.zedc.ir  دانلود و نصب نمایند.