طی سال گذشته

شناسایی ۱۸۸ انشعاب غیرمجاز در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از شناسایی 188 انشعاب غیرمجاز در سال گذشته در سطح انشعابات شرکت آبفای استان خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از شناسایی ۱۸۸ انشعاب غیرمجاز در سال گذشته در سطح انشعابات شرکت آبفای استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۹ مورد مربوط به بیرجند، ۵۸ مورد درمیان، ۸  مورد نهبندان، ۳ مورد قاین، یک مورد فردوس، ۵ مورد سربیشه و ۴ مورد خوسف می باشد که پس از انجام فرایند قانونی جمع آوری و در صورت داشتن شرایط تبدیل به مجاز شدند.

مهندس مهدی دوستی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع شهر و روستا تعداد ۱۰ هزار و  ۶۳۸ انشعاب آب واگذار شده که  ۵ هزار و ۴۴۴ فقره انشعاب آب در مناطق شهری و  ۵۱۹۴ انشعاب آب در مناطق روستایی واگذار شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۵۵۷ انشعاب فاضلاب در مناطق شهری و ۱۹ انشعاب فاضلابدر مناطق روستایی استان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۶ هزار و ۱۴۷ مشترک آب و ۷۳ هزار و ۶۰۴ مشترک فاضلاب در مناطق شهری و  ۱۴۸ هزار و ۳۸ مشترک آب و ۱۵۲۰ مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

وی گفت: در سال گذشته میزان مصرف آب شهری ۳۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۲۳ مترمکعب و میزان مصرف آب در مناطق روستایی ۱۸ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۱۷ مترمکعب بوده است.

لازم به ذکر است، مشترکین می توانند در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز موارد را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۲ جهت برخورد با متخلفان اعلام نمایند.