شناسایی ۱۷۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان گیلان

شناسایی 1790 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان گیلان

به گزارش برقاب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ از شناسایی یک هزار و ۷۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال در سطح استان خبر داد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ علیرضا غیاثی با اعلام این خبر بیان داشت: انشعابات غیرمجاز یکی از مهم‌ترین چالش ها در حوزه آب می باشد؛ معضلی که افزون بر تشدید کم‌آبی‌ها و تنش آبی، موجبب تضییع حقوق مشترکین قانونمند می شود و به شبکه توزیع آب شرب خسارت وارد نموده و خدمات ‌رسانی به مشترکین را با اخلال مواجه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی انشعابات غیرمجاز گام مهمی در راستای شفاف سازی مصارف و درآمدهاست، تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف مدیریت مصرف، کاهش هدر رفت آب شرب و افزایش درآمدزائی، طی سال جاری یک هزار و ۷۹۰ فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه استفاده قانونی شهروندان از آب شرب بهداشتی، امکان خدمات رسانی بیشتر جهت تأمین و توزیع عادلانه آب برای سایرین را فراهم می سازد افزود: از مجموع انشعابات غیرمجاز شناسایی شده پس از طی مراحل قانونی ، تعداد یک هزار و ۴۶۹ فقره تعیین تکلیف و به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: به همین منظور اکیپ های بازرسی امور ، آبداران و قاریان کنتور مکلف هستند تا در بازدیدهای روزانه و قرائت کنتور ، موارد مربوط به برداشت های غیرمجاز و استفاده نامتعارف از آب شرب را شناسایی نمایند و جهت توزیع عادلانه آب شرب ، نسبت به قطع انشعابات متخلفین و تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

غیاثی با بیان اینکه شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز به طور جدی و مستمر در همه شهرستان های گیلان در حال انجام است خاطرنشان کرد: به منظور تامین مستمر و پایدار آب شرب مردم عزیز استان و همچنین برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، باید این انشعابات شناسایی و جمع آوری شوند و صاحبان این نوع انشعابات با مراجعه به امور آب و فاضلاب منطقه خود می توانند نسبت به تعیین تکلیف انشعاب آب با طی مراحل قانونی اقدام نمایند.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: مرکز ارتباط با مشتریان و سامانه ۱۲۲ یکی از درگاه های هوشمند شامل سامانه های اطلاعاتی گویا و اپراتورهای مجرب می باشد که به صورت شبانه‌روزی در ارتباط با مردم است و شهروندان عزیز در صورت مشاهده حوادث مربوط به حوزه آب و فاضلاب و برداشت غیرمجاز از آب شرب، می توانند از طریق این سامانه گزارش نمایند.