شناسایی ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب و مصرف غیرمجاز آب در مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از شناسایی 11 هزار و 700 انشعاب و مصرف غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد.

شناسایی ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب و مصرف غیرمجاز آب در مشهد

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، حسین اسماعیلیان در این باره افزود: این انشعابات علاوه بر دامن زدن بر تشدید کم آبی، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت اتصال غیراصولی، تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدر رفت آب و تخریب دستگاه های اندازه گیری آب شده و مشکلات تأمین آب را دامن می زند. وی افزود: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب پیمایش مشترکان انجام می شود و در مسیر پیمایش شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب، به شدت برخورد می گردد.

اسماعیلیان ادامه داد: خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از این گونه انشعابات باعث شده که طی سال های اخیر، شرکت آب و فاضلاب مشهد نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری این گونه انشعابات را با انسجام بیشتری در دست اقدام دارد. وی همچنین ضمن هشدار به افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می کنند اظهار داشت: این گونه افراد فرصت دارند تا نسبت به قانونی کردن انشعاب خود اقدام نمایند؛ در غیر این صورت با توجه به شروع فصل گرما، بدون هیچ بخشودگی برخورد و مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: سامانه تلفنی ۱۲۲ این شرکت نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعابات غیرمجاز می باشد.