شناسایی و ۶۰۱ فقره انشعاب غیر مجاز در شهرستان ابهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سال گذشته 601 فقره انشعاب غیر مجاز در سطح شهرستان ابهر شناسایی و تبدیل به مجاز گردیده است.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سال گذشته ۶۰۱ فقره انشعاب غیر مجاز در سطح شهرستان ابهر شناسایی و تبدیل به مجاز گردیده است.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: جمع آوری انشعابات غیرمجاز با هدف پیشگیری از هدر رفت آب به دلیل عدم اندازه گیری، تشدید نشت از این انشعابات به دلیل استفاده از اتصالات غیر استاندارد و پیشگیری از عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیر برنامه ای بودن انشعابات عنوان کرد.
وی افزود: وجود انشعاب های غیرمجاز در شهرها و روستاها علاوه بر تضییع حقوق مشترکین قانونی شرکت آب و فاضلاب، هزینه های هنگفت مالی و معنوی به شرکت تحمیل کرده که خدمات مستمر و مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۰۸ فقره انشعاب غیر دائم نیز در شهرستان ابهر که دفع غیر اصولی فاضلاب داشتند تغییر کاربری داده شده و ۹ مورد اماکن غیرمجاز دارای مشکل دفع فاضلاب نیز به محاکم قضایی و فرمانداری ابهر معرفی شدند.
جزء قاسمی با تاکید بر جدیّت شرکت آب و فاضلاب در برخورد با انشعاب های غیرمجاز به ویژه در مناطق روستایی بیان داشت: با اقدام این شرکت در سال گذشته تعداد ۳۴ رشته انشعاب غیر مجاز در روستاهای شهرستان ابهر شناسایی و قطع گردید.
وی خاطرنشان کرد: با شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز در شهرستان ابهر، میزان هدر رفت آب در این شهرستان نسبت به میانگین سالیان گذشته حداقل ۳ درصد کاهش داشته است.
این مسئول یادآور شد: پایش وضعیت انشعابات غیر مجاز و مصارف نامتعارف روستایی با حساسیّت ویژه ای در دستور کار قرار داشته و با توجه به اینکه استفاده غیر مجاز از شبکه آب شهری و روستایی بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود، با متخلفین در این حوزه برخورد قانونی می شود.
وی تصریح کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیر مجاز به شبکه وصل می شوند علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود، به حقوق دیگر مشترکین تجاوز کرده و استمرار خدمات پایدار به مردم را با اخلال مواجه می کنند.