از ابتدای سال تاکنون؛

شناسایی حدود ۱۰۰ مورد انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان فاروج

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان فاروج از شناسایی حدود 100 مورد انشعاب غیر مجاز در سطح شهرستان از ابتدای سال 1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، «مصطفی عرب عامری» سرپرست امور آبفای شهرستان فاروج با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات این امور قرار دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ مورد انشعاب غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی شده که ۴ مورد به انشعاب مجاز تبدیل و ۷ مورد جمع آوری و مابقی جهت طی مراحل قانونی در دست اقدام می باشد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز در مدیریت تامین و توزیع آب شرب، خاطر نشان ساخت: استفاده از انشعابات غیرمجاز علاوه بر تضییع حقوق شهروندی، موجب افت فشار آب شرب و بروز خسارت به شبکه توزیع آب می شود، به همین منظور و در راستای تامین و توزیع آب شرب ، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار این امور قرار گرفت و انشعابات غیرمجاز و دستکاری در تاسیسات آب و فاضلاب به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود و با قاطعیت با عاملان آن برخورد خواهد شد.

 وی در ادامه به طلب ۶۲۰  میلیون تومانی این امور از مشترکین خانگی و غیرخانگی شهرستان اشاره کرد و گفت: این امور جهت تامین و توزیع آب شرب و تداوم خدمات نیازمند تعامل و همکاری مشترکین با پرداخت به موقع آب بهاء است.

عرب عامری از تعویض ۲۴ دستگاه کنتور خراب در دو ماهه سال جاری خبر داد و گفت: تعویض کنتورهای معیوب به منظور کاهش میزان هدر رفت آب و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین انجام می شود و امورآب و فاضلاب فاروج با تعویض این کنتورها توانست گامی مثبت در جهت کاهش آب بدون درآمد بردارد.

سرپرست امور آبفای شهرستان فاروج در پایان از اعلام آمادگی این امور جهت قانونی نمودن انشعابات غیرمجاز خبر داد و افزود: خواسته و خواهش ما از مشترکین این است که ضمن ارزش نهادن به اهمیت آب، با مدیریت صحیح مصرف و عدم استفاده از انشعابات غیرمجاز همکاری لازم را با این امور جهت ارائه خدمات مطلوب داشته باشند.