شستشو و لایروبی ۴۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از ابتدای امسال بالغ بر 450 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر زنجان شستشو و لایروبی شده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان زنجان؛ «علی محمد نادرخانی» اظهار کرد: این عملیات با هدف پاک سازی شبکه و کنترل پس زدگی فاضلاب انجام می شود که طی آن کل شبکه و بعضاً برخی نقاط برای دومین بار شستشو داده شده است.

وی افزود: از این میزان ۳۵۰ کیلومتر شستشوی عادی و ۱۰۰ کیلومتر نیز در هنگام وقوع حوادث و اتفاقات شبکه عملیاتی شده است.

امسال همچنین ۶۰۰ فقره عملیات رفع اتفاق و انسداد شبکه با هدف بهره برداری بهینه از شبکه های جمع آوری فاضلاب در زنجان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: عملیات لایروبی بر اساس برنامه زمانبندی شده و با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان مدیریت فاضلاب شهری انجام می شود.

به گفته نادرخانی: در شهر زنجان ۸۵۰۰ منهول فاضلاب در حال بهره برداری است که که با عملیات شستشو و لایروبی، هم سطح سازی دریچه ها، سم پاشی منهول ها، نصب دریچه های مسروقه و رفع اتفاقات تلاش می شود خدمات مطلوبی به مشترکین ارائه شود.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون ۶۰ درصد از شهر زنجان تحت پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی شبکه فاضلاب قرار دارد که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود این شاخص بیش از پیش ارتقا یابد.