بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران ؛

شرکت برق منطقه‌ای‌تهران موفق به کسب رتبه برتر پیش‌بینی بار شد

براساس رتبه‌بندي برق‌هاي منطقه‌اي در شاخص موفقيت در پيش‌بيني بار، شرکت برق منطقه‌ای تهران، رتبه نخست پیش‌بینی بار مشتركين اختصاصي و تلفات را طی ماه‌های خرداد تا شهریور امسال کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری برق منطقه ای تهران (تابش)، “امیر هوشنگ بهمنی” مدیر دفتر بازار برق با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران طی ماه‌های خرداد تا شهریور سال جاری، شرکت برق منطقه ای تهران، کمترین میزان خطای پیش‌بینی بار را از لحاظ مبلغ تشویق و جریمه خطای پیش‌بینی داشته و در میان شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور، حائز رتبه نخست شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش همچنین در شش ماه نخست سال جاری نیز این شرکت در زمره پنج شرکت برق منطقه‌ای برتر از نظر پیش‌بینی دقیق بار مشترکین اختصاصی تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر دفتر بازار برق گفت: این دفتر پیش‌بینی بار مشترکین اختصاصی تحت پوشش شرکت شامل صنایع خودروسازی، صنایع دفاعی، فرودگاه، ایستگاه‌های مترو، شرکت‌های سیمان و فولاد و… را به صورت روزانه و تا ساعت ۱۰ صبح برای روز آینده، از طریق سامانه EMIS شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ارسال می‌نماید.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع که به منزله خریداران بازار عمده فروشی محسوب می‌شوند، می‌بایست نیاز مصرف ساعت به ساعت شبکه تحت پوشش خود را در روزهای آتی پیش‌بینی و به مدیر بازار (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) ارسال کنند.

مهندس بهمنی با اشاره به دقت در پیش‌بینی بار گفت: این امر موجب بهبود بهره‌برداری از شبکه تحت پوشش گردیده و از تخصیص جرائم خطای پیش‌بینی بار جلوگیری می‌کند و در صورتی که پیش‌بینی کمتر از مقدار واقعی باشد، به­مفهوم ضرورت اجرای برنامه خاموشی در شبکه است و در صورتی که برآورد بیش از مقدار واقعی باشد، به مفهوم سرمایه‌گذاری غیرمفید و اتلاف منابع خواهد بود؛ بنابراین، آگاهی از میزان مصرف انرژی الکتریکی، اساس و زیربنای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در سیستم‌های قدرت است.

          بهمنی در پایان اضافه کرد: همچنین دفتر بازار برق در نظر دارد با کمک کاترشناسان این دفتر نرم افزاری را جهت پیش بینی بار در محیط  matlab  با استفاده از شبکه های عصبی برنامه نویسی نموده  بطوریکه خطای پیش بینی به حداقل برسد  درضمن  به موازات آن در حال پیگیری اخذ اطلاعات بار هفتگی از مشترکین اختصاصی می باشد تا دقت پیش  بینی بار تا حد ممکن ارتقا یابد.