شروع فاز دوم جهاد آبرسانی در آذربایجان شرقی با تمرکز بر روستاهای ملکان

خانی مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی گفت شهرستان ملکان با 34 روستا بیشترین پروژه در فاز دوم جهاد آبرسانی را دارا می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان آذربایجان شرقی؛ شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی، که با ۳۴ روستای خود بیشترین تعداد پروژه‌های آبرسانی در فاز دوم جهاد آبرسانی را داراست، قدم‌های بزرگی را برای تأمین آب شرب بهداشتی بردارد. مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، مهندس خانی، با اعلام این مطلب تأکید کرد که در حال حاضر علاوه بر ۱۲ روستایی که پروژه‌های آبرسانی آن‌ها در حال اجراست، تعداد ۳۴ روستا دیگر نیز در فاز دوم این طرح گنجانده شده‌اند.

این پروژه‌ها که با هدایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دست اجرا هستند، به منظور گسترش دسترسی به آب شرب سالم در سطح مناطق روستایی کم‌برخوردار طراحی شده‌اند. با به فرجام رسیدن فاز دوم جهاد آبرسانی، انتظار می‌رود که بیش از ۲۳۳ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۶۲,۴۵۳ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

مهندس خانی در ادامه به انتقال دادن این پروژه‌ها به پیمانکاران اشاره نموده و ابراز امیدواری کرده است که این طرح‌ها در بازه زمانی تعیین‌شده به پایان رسیده و شهروندان شهرستان‌های ملکان و لیلان شاهد بهبود عمده‌ای در دسترسی به منابع آبی باشند. تعهد شرکت آب و فاضلاب به تکمیل این پروژه‌ها نه تنها شاهدی بر تلاش‌ها برای ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان است، بلکه نشان‌دهنده پایبندی به اصول توسعه پایدار و حق دسترسی همه شهروندان به منابع آبی مطمئن و پایدار می‌باشد.

این پروژه‌های آبرسانی، که به عنوان بخشی از سیاست‌های زیربنایی دولت برای تامین آب شرب روستاها اجرا می‌شوند، انتظار می‌رود که تأثیرات مثبتی در حوزه بهداشت عمومی، بهبود استاندارد‌های زندگی و افزایش سطح رضایتمندی مردم ایجاد کنند. این تلاش‌ها، همچنین زمینه‌ساز برابری اجتماعی بیشتری در دسترسی به منابع اساسی و افزایش قابلیت‌های اجتماعی-اقتصادی برای ساکنان این مناطق خواهد بود.