شرکت‌های دانش بنیان استان در شرکت برق منطقه ای زنجان

جلسه توسعه ارتباط و بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان زنجان در شرکت برق منطقه ای زنجان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای، مهندس خلجی مدیرعامل این  شرکت، به وجود پتانسیل هایی چون انرژیهای بادی، خورشیدی در دو استان زنجان و قزوین اشاره کرد و  قرار گرفتن مسیر ترانزیت را  از دیگر  ویژگی‌های منطقه دانست.

وی گفت : زمینه های پژوهش و تحقیقات شرکتهای دانش بنیان در حوزه برق گسترده است .شرکت برق منطقه ای زنجان، در بسیاری از امور پیشرو میباشد و امیدواریم در امر پژوهش نیز بتواند جایگاه خوبی کسب کند. مهندس خلجی  ادامه داد : ما باید به دنبال کارهایی برویم که در کنار تولید، ارزش افزوده ایجاد کند و موجب  اشتغال شود و این امر منوط بر دانش است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گریزی به مدیریت مصرف در ایام پیک تابستان زد و گفت : با توجه به ناترازی تولید و مصرف و  سهم بالای مصرف سرمایش در فصل گرما ، زمینه بررسی موضوع به منظور مدیریت مصرف در این ایام ضروری بنظرمی رسد .
مهندس خلجی همچنین در این جلسه  پیشنهاد برگزاری جلسه با حضور شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای صنعت آب و برق (انسجام بخشی صنعت آب و برق استان ) برای بهره مندی از ظرفیت دانش شرکتها را طرح کرد.
دکتر آذر پیوند، رئیس پارک علم و فناوری  استان زنجان ، شناسایی نیازهای واقعی و حمایت مسئولین دولتی استان از شرکتهای دانش بنیان بومی را ضروری دانست و شرکت‌های دانش بنیان را آماده همکاری و یاری رسانی به استان اعلام کرد.
در پایان شرکت‌های دانش بنیان استان به معرفی محصولات و ویژگی‌های شرکت‌های خودو بیان مشکلات پرداختند.
ازاهداف برگزاری این جلسه می‌توان؛   تبیین جایگاه پژوهش در صنعت برق و شناسایی محصولات، خدمات و توانمندیهای شرکت‌های دانش بنیان در زمینه نیازهای صنعت برق، توسعه ارتباط پارک علم و فناوری استان و شرکت برق منطقه ای زنجان بخصوص در امور پژوهشی و  بررسی ضروریات و نیازهای مربوطه و تدوین راهکارهای لازم و… می‌توان عنوان کرد.