شبکه فاضلاب اصفهان : مراحل بازسازی و تحول شبکه ۵۵ ساله

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان از بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان در چهار مرحله به شرط تامین اعتبار خبر داد.

به گزارش برقآب، سعید شمسایی، دربارهٔ قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان، اعلام کرد که فعلاً مرحلهٔ نخست این عملیات در جنوب انجام شده و مراحل بعدی پس از تامین اعتبار در مناطق شمال، غرب و شرق آغاز خواهد شد. او گفت: “در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، می‌توان هر سال ۱۰ کیلومتر از شبکهٔ فاضلاب فرسودهٔ شهر اصفهان را اصلاح و بازسازی کرد.”

وی افزود: “برای بازسازی هرکیلومتر از خطوط انتقال و شبکه فاضلاب با قطرهای مختلف، به طور میانگین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.” مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود: “در چهار سال گذشته، با هزینهٔ بالغ بر ۵۰ میلیارد یورو از منابع مالی خارجی. حدود ۱۰ کیلومتر از خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصلاح و بازسازی شد و حدود ۳۳۰ کیلومتر از شبکهٔ فاضلاب فرسودهٔ شهر نیز با روش CCTV تصویربرداری، بررسی و بازسازی شد.”

وی اضافه کرد: “شبکه فاضلاب شهر اصفهان از سال ۱۳۴۵ به بهره‌برداری رسیده است و در طول این مدت، نزدیک به ۳۹۰۰ کیلومتر شبکهٔ جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب در شهر اصفهان اجرا شده است. بیش از ۱۰ درصد این شبکه به صورت کاملاً فرسوده است و به بازسازی کامل نیاز دارد.”

شمسایی افزود: “۷۷ درصد از شبکهٔ این خط فاضلاب از جنس بتون است و با توجه به عمر این لوله‌ها که ۳۵ سال است، باید به زودی مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرند.”

 

 

بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان در 4 مرحله؛ به شرط تامین اعتبار!