مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

شرکت آبفا استان زنجان نخستین شرکت کشور در اتصال به شبکه سراسری فیبر نوری وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در جلسه ای با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر محترم نیرو و با حضور مدیرکل دفتر فن آوری اظلاعات وزارت نیرو در زنجان، این شرکت به عنوان نخستین شرکت در کشور به شبکه سراسری فیبر نوری وزارت نیرو متصل شد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد که این شرکت به عنوان نخستین شرکت در کشور به شبکه سراسری فیبر نوری وزارت نیرو متصل شده است. این اتصال باعث ایجاد ارتباط بین شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده است. از جمله مزایای اجرای این طرح، ایزوله بودن و امنیت بسیار بالای فیبر نوری اختصاصی و همچنین سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات است.

اجرای این طرح با همکاری شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق استان زنجان انجام پذیرفته است و در مراحل بعدی، سایر شرکت های آب و فاضلاب نیز به شبکه مزبور متصل خواهند شد. مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان زنجان به همراه معاونین و مدیران فناوری اطلاعات این شرکت ها نیز در جلسه حضور داشتند.

شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با خدمات خود برای بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهر و بیش از ۶۰۰ روستا فعالیت می کند. با اجرای این طرح، این شرکت قادر خواهد بود به طور مستقیم با وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تمامی فعالیت های خود ارتباط برقرار کند و از سرعت بالا و امنیت بسیار بالای فیبر نوری بهره ببرد.