شبکه توزیع برق روستای گردشگری گلین اصلاح و بهسازی شد

مدیر امور برق جنوب سنندج از اصلاح شبکه توزیع برق روستای گردشگری گلین با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان طی یک ماه گذشته دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اسعد خالدی مدیر امور برق جنوب سنندج گفت: توسعه شبکه برق رسانی در بخش روستایی از اولویت های شرکت توزیع نیروی برق استان و به تبع آن شهرستان های تابعه این شرکت درچند سال اخیر بوده است به طوری که علاوه بر برق رسانی به روستاها، طرح بهسازی و تقویت شبکه برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجاییکه برق محور توسعه به حساب می‌آید، توجه ویژه به تامین برق روستاها و همچنین رفع مشکلات احتمالی روستاها در حوزه‌های تامین برق مطمئن و روشنایی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه پایدار در روستاها باشد.

مدیر امور برق جنوب سنندج اظهار داشت:علاوه بر این، تحقق طرح اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی منجر به توسعه اشتغال و همچنین توجه به بحث تولید در روستاها از جمله در روستاهای گردشگری نیز می شود.

وی افزود : در همین راستا وجود شبکه فرسوده در روستای گلین، با توجه به گردشگربودن این روستا ،  نما ومنظر آن را تحت شعاع قرارداده بود که با تبدیل شبکه سیم مسی روستا به کابل خودنگهدار مشکل مرتفع گردید.

خالدی با اشاره به اینکه در این طرح ۴٫۵ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، افزود: اصلاح شبکه توزیع برق این روستا طی یک ماه گذشته و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اجرا و به بهره برداری رسید..

مدیر امور برق جنوب سنندج اضافه کرد: کاهش تلفات انرژی الکتریکی ، افزایش ضریب اطمینان شبکه، کاهش خاموشی ها و قطعی برق ناخواسته از مهم ترین اهداف اجرای این پروژه است.

گفتنی است کابل های خودنگهدار دربرابر نفوذ آب عایق است و از این رو با استفاده از این کابل ها بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل رسیده  و خاموشی های احتمالی نیز به طور چشمگیری  در شبکه توزیع برق کاهش می یابد.