شبکه توزیع آب مجتمع آبرسانی سنگستان ساوه اصلاح و بازسازی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اصلاح و توسعه بیش از 5100 متر از شبکه توزیع آب، وضعیت آب ۲ روستا از مجتمع سنگستان شهرستان ساوه بهبود یافت.

به گزارش برقآب، به نقل از شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی حشمت اله عباسی  با بیان اینکه با اصلاح و توسعه بیش از ۵۱۰۰ متر از شبکه توزیع آب، وضعیت آب ۲ روستا از مجتمع سنگستان شهرستان ساوه بهبود یافت، اظهار داشت: آبرسانی به ۸ روستا در شهرستان ساوه از طریق مجتمع آبرسانی سنگستان انجام می‌شود که با توجه به فرسودگی بخش‌هایی از شبکه توزیع آب این مجتمع در مجموع به طول  ۵۱۰۰ متر در روستای دروزان و بخشی از شبکه روستای سنگستان  به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح هیدرولیکی، تعویض شد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: لوله گذاری‌های انجام شده در این پروژه از جنس پلی اتلین و با سایزهای ۶۳، ۷۵، ۹۰ و ۱۱۰ میلیمتر بوده است.

عباسی افزود: تعویض ۱۳۶ انشعاب فرسوده در این ۲ روستا از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از هدر رفت آب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اجرای پروژه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب و تعویض انشعابات فرسوده در این ۲ روستا، جمعیتی بالغ بر ۶۰۰  نفر از آب سالم، پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی:

پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت مخازن ذخیره آب در استان مرکزی

عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت مخازن ذخیره آب شرب در قالب اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان مرکزی خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت : به منظور تامین آب شرب پایدار در ۶۷ روستا در استان مرکزی در قالب طرح جهاد آبرسانی ۱۸ باب مخازن ذخیره آب مجموعا به حجم ۴ هزار متر مکعب در دستور کار این شرکت قرار گرفته است که تاکنون ۳۳۵۰ متر مکعب آن احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عنوان کرد: آبرسانی به روستاهای محروم با مصوبه ابلاغی از سوی وزارت نیرو در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در استان در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این همکاری در قرارداد اول به ۶۷ روستا با جمعیت بیش از۸ هزار خانوار آبرسانی می‌شود که در مجموع بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

عباسی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۱ درصد از این پروژه‌ها اجرایی شده است گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار میزان باقی مانده پروژه نیز به سرانجام برسد.