با هدف پایداری شبکه برق در زمستان:

شبکه برق ۴ پاسگاه مرزی در سقز اصلاح و بازمهندسی شد

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز از اصلاح و بازمهندسی  ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی ۴ پاسگاه مرزی حاجی عبدل در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیرتوزیع برق شهرستان سقز گفت: هرساله به دنبال آغاز فصل سرما و بارش برف در فصل زمستان مناطق مرزی و و صعب العبور این شهرستان به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن راه های مواصلاتی، دچار مشکلاتی از جمله صدمه به برخی زیرساخت های روستایی می باشیم.

وی افزود: پاسگاه های مرزی حاجی عبدل واقع در ۴۰ کیلومتری شهرستان سقز از جمله مناطق سخت گذر و کوهستانی این شهرستان است که هر ساله به دلیل بارش سنگین برف دچار خاموشی های احتمالی می شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه پاسگاه های واقع در نقاط مرزی در پایداری امنیت این مناطق نقش بسزایی دارند، افزود: در همین راستا شبکه برق ۴ پاسگاه مستقر در مناطق مرزی حاجی عبدل به طول ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط اصلاح و بازمهندسی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  کار اصلاح و بهسازی شبکه برق در این مناطق مستلزم استفاده از ادوات و تجهیزات مناسب است، اظهار داشت: در اجرای این پروژه ۶۷ تیربتنی ۹ متری و ۱۲ تیر ۱۲ متری در هر ۴ پاسگاه مرزی این شهرستان اصلاح و بهسازی شد.

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز در پایان اظهار داشت: هدف اصلی از اصلاح و بازمهندسی شبکه برق پاسگاه ها این است که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از این نعمت، امکان پاسداری از کیان و مرزهای این سرزمین را بیشتر از همیشه فراهم نمایند.