شبکه برق مناطق سیل زده حوزه عملیاتی شرکت توزیع جنوب کرمان درحالت پایدار و کاملا تحت کنترل است

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان ، عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل شرکت، در تشریح این خبر بیان داشت: وقوع سیل در شهرستان های رودبار جنوب، منوجان، بافت، سیرجان، کهنوج، جیرفت، قلعه گنج، عنبرآباد، ریگان و ارزوئیه به تاسیسات برق مناطق مذکور خساراتی وارد شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود شدت این بارندگی‌ها، برق مشترکان در هیچ کدام از مناطق حوزه این شرکت در حال حاضر قطع نمی باشد.
مهدوی نیا ادامه داد: همزمان با آغاز فعالیت سامانه مونسون در استان کرمان تمام بخش های ستادی و عملیاتی شرکت به مدت یک هفته از تاریخ سوم الی دهم مرداد با لغو مرخصی ها، در آماده باش کامل قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان با اشاره به برگزاری جلسات اضطراری با اعضای ستاد بحران در مرکز استان و در شهرستان ها با حضور مدیریت های برق در فرمانداری ها افزود: با ادارات راهداری، شهرداری ها و فرمانداری ها هماهنگی های لازم صورت گرفت و ضمن تغییر مسیر سیلاب ها وتقویت پایه های برق در مسیر سیل در ۱۰ شهرستان به صورت اورژانسی، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مورد نیاز شبکه به مراکز در معرض حادثه، جهت آمادگی برای مقابله با سیل گسیل داده شد.
وی در خصوص خسارات وارده به شبکه برق تصریح کرد: با توجه به سنگینی بارش ها که عمدتا با طوفان همراه بود تا کنون ۱۳۵ کیلومتر طول خط شبکه همراه با ۴۱۲ تیر و تعداد ۱۷ دستگاه ترانسفور ماتور آسیب دیده است.
مهدوی نیا گفت: تعداد ۵۰ اکیپ با ۲۵۰ نیروی فنی و راننده در ۱۰ شهرستان با ۶۷ خودروی سبک و ۵۵ خودروی سنگین درگیر سیل بوده و تعداد ۴۵ اکیپ با ۱۳۵ نیروی فنی و راننده تحت عنوان اکیپ های آماده باش در ۶ شهرستان باقیمانده حضور و در آماده باش می باشند .
ایشان همچنین در خصوص روستاهای بی برق خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای بی برق که زیر ۳۰ دقیقه مشکلشان برطرف شده ۶۷۰ روستا با تعداد ۱۰۰۵۰ مشترک و تعداد روستاهای بی برقی که بین ۳۰ دقیقه تا ۵ ساعت مشکل شان برطرف شده ۴ روستا با ۲۸ مشترک بوده و علت تاخیر در عملیات بازسازی شبکه این روستاها نیز عمدتا به دلیل جاری بودن سیلاب در محل مورد نظر و بسته بودن مسیرهای ارتباطی به شبکه بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در خصوص براورد مبلغ ریالی خسارت ها گفت: تا کنون در مجموع ۱۰۲ میلیارد ریال خسارت به شبکه و تاسیسات برق در حوزه این شرکت وارد شده است.
عبدالوحید مهدوی نیا در پایان به مقاوم سازی های انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل کاهش خسارات مقاوم سازی بیش از ۲۱ هزار پایه با هزینه ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال از سال ۹۳ تاکنون بوده است که کماکان ادامه دار