افزایش ظرفیت ذخیره آب در شهر همدان:

سه مخزن با حجم ۲۵ هزار متر مکعب در حال احداث

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: عمليات احداث 3 مخزن بتني با حجم 25000 متر مکعب، در شهر همدان در حال انجام است.

به گزارش برقآب، در حال حاضر، در شهر همدان عملیات احداث سه مخزن ذخیره آب با حجم ۲۵ هزار متر مکعب در حال انجام است. این عملیات با هدف افزایش ظرفیت ذخیره آب شهر همدان انجام می‌شود. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

یکی از مخازن در دست احداث، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی امید اکباتان است که در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی با اعتباری حدود ۲۸۵ میلیارد ریال در حال اجرا است. در حال حاضر، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۰ درصد رسیده است و با اتمام بتن‌ریزی کف و دیوارها، آخرین مراحل احداث این مخزن نیز به اتمام می‌رسد.

علاوه بر این، مخزن دیگری که در حال احداث است، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی خیابان آزاد همدان می‌باشد. این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است. فعلاً عملیات خاکبرداری، اجرای بتن‌ریزی مگر و زهکش‌ها به اتمام رسیده است. برای ساخت این مخزن، اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته شده است.

در ادامه، مخزن ۵ هزار متر مکعبی چهل چمن همدان نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در دست اقدام است. اعتباری در اندازه ۱۰۵ میلیارد ریال برای احداث این مخزن در نظر گرفته شده است. با انجام این پروژه، ظرفیت ذخیره آب شهر همدان بهبود یافته و مشکلات مربوط به تنش آبی در این منطقه تا حدودی حل خواهد شد.