در استان مرکزی اتفاق افتاد:

سرویس و بهسازی ۸۶ هزار پایه چراغ روشنایی معابر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از بهینه سازی و سرویس حدود ۸۶ هزار پایه چراغ روشنایی معابر در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی؛ محمود محمودی بابیان اینکه بیش از ۲۳۷هزار پایه چراغ روشنایی معابر در محدوده خدمات رسانی شرکت توزیع برق استان مرکزی وجود دارد ،افزود: از این تعداد ۱۵هزار و۵۰۰پایه چراغ بلواری ،۱۵۷هزارو ۵۰۰پایه چراغ شهری و ۶۴هزار پایه چراغ روستایی است.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۲ در استان مرکزی بیش از ۵هزار دستگاه چراغ جدید نصب و ۷هزارو ۴۰۰دستگاه چراغ فرسوده و پر مصرف به LED تبدیل شد ،افزود: حدود ۴۰۰کیلومتر شبکه برق آسیب دیده به علت سرقت که تامین برق ۱۲ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر را بر عهده داشتند نیز طی سال گذشته اصلاح شد .
محمودی بابیان اینکه با فعالیت مستمر ۱۹ اکیپ تعمیراتی و عملیاتی تامین روشنایی ۲۳۷هزار دستگاه چراغ منصوبه توزیع برق استان مرکزی میسر شده است،افزود: رفع بیش از ۴۲۵۰۰مورد خاموشی شهری ، ۲۷۲۰۰ خاموشی موردی روستایی و ۴۰۷۰خاموشی کلی و فیوز رفتگی ناشی پایین بودن کیفیت سیستم روشنایی و همچنین سرقتهای انجام شده و اتصالی شبکه درطول سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای حل مشکلات برق و روشنایی در استان مرکزی گفت: بازبینی و بازدید شبکه روشنایی معابر و رهاسازی چراغ‌های درتماس با شاخ و برگ درختان، همچنین پاکسازی و شست‌و‌شوی چراغ‌ها ، ایمن‌ساختن پایه روشنایی ، تعویض لامپ و سیستم روشنایی و تعویض چراغ های فرسوده با چراغ هایLED از جمله اقدامات پیگیری شده این شرکت در راستای بهینه‌سازی شبکه روشنایی معابر با اجرای برنامه تعمیرات در راستای پیشگیری بود.

وی گفت :از مردم شریف استان تقاضا می شود هرگونه خاموشی روشنایی معابر و یا سرقت شبکه و تجهیزات برق را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱یا شماره تماس ۱۲۱اطلاع دهند.