سرقت دریچه‌های منهول‌ فاضلاب گناوه تبدیل به معضل شده است

به گزارش روابط عمومی و آموزش و همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالعزیز عبداللهی در تشریح این خبر افزود: فاضلاب یکی از سیستم های موجود در ساختار شهرها است که در کنار شبکه های آب، برق و گاز برای رفاه زندگی مردم فراهم شده‌است و برای متصل کردن چند مسیر فاضلاب از منهول (چاهک) استفاده می‌شود.
وی اظهارداشت: در چند ماه اخیر سارقان دریچه های این منهول ها را می دزدند که این به یک معضل تبدیل شده و برای خودروها، موتورسیکلت سواران و عابران خطرآفرین شده است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: دریچه‌های فاصلاب به دلیل مصالح موجود در آن و دسترسی ساده، هدف مناسبی برای سارقان است اما حفره های عمیق ناشی از سرقت آنها، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای شهروندان ساکن در محلات به بار خواهد آورد.

عبداللهی بیان کرد: اگرچه تاکنون مردم با قرار دادن هر وسیله هشدار دهنده همچون چوب صندلی شکسته یا تایر خودرو و غیره درصد اطلاع رسانی از سرقت دریچه های فاصلاب برآمده اند تا از بروز خسارت های جانی و مالی جلوگیری کنند، اما این اقدام ممکن است در چند روز به بسته شدن مسیرهای فاضلاب ختم شود.

مدیر آب و فاضلاب گناوه ادامه داد: منهول های بدون درپوش، ورود انواع زباله و شاخ و برگ درختان را به شبکه فاضلاب هموار می کند که پیامد و عواقب برای سطح شهر و منازل مردم دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۴ تا ۵ سرقت منهول ها توسط سارقان صورت می گیرد، افزود: تداوم سرقت منهول های فاضلاب، مشکلات جدی ایجاد کرده و هزینه های زیادی را به شرکت آب و فاصلاب تحمیل می کند که جایگزینی هر کدام از دریچه ها بیش از ۴۰ میلیون ریال هزینه بدنبال دارد.

عبداللهی بیان کرد: امور آب و فاضلاب شهرستان گناوه با تعویض دریچه‌های کامپوزیت که به علت دارابودن مواد اولیه پلیمری در آن غیر قابل بازیافت و طعمه جذاب برای سارقان نیست، توانسته است گامی بزرگی در جهت کاهش هزینه‌ها بردارد.

وی گفت: هر سرقتی که از منهول‌ها تاکنون انجام و بی شمار بوده به کلانتری در صورتجلسه ای اعلام شده است

مدیر آب و فاضلاب گناوه با تقدیر از همکاری مردم در اجرای طرح و برنامه های این شبکه از آنها خواست درصورت مشاهده سرقت منهول ها، سریع به پلیس اطلاع دهند.