سد گلورد پیشرفت ۹۹درصدی باهدف آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر دارد

رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های اترک و حوضه‌های شمالی و سرپرست حوضه آبریز سفیدرود بزرگ گفت: عملیات اجرایی سد گلورد و پل قوسی داخل مخزن که هدفگذاری آن آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر است، بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش برقاب: سد گلورد پیشرفت ۹۹درصدی باهدف آبرسانی به شهرهای نکا و بهشهر دارد. ارسلان هاشمی رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی و سرپرست حوضه آبریز سفیدرود بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره سد گلورد با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌های آبی از موضوعات مهمی است که باید بر روی آن متمرکز شد، اظهار کرد: از جمله طرح‌های افتتاح شده، طرح آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی و روستای‌های اطراف آن در استان زنجان است.
وی افزود: این طرح جزو طرح‌های اضطراری به شمار می‌رود که در کنار تداوم عملیات اجرایی طرح اصلی مصوب در دولت سیزدهم به انجام رسیده و بالای ۴۰ درصد آن نیز در ظرف زمانی کمتر از دو سال عملیاتی شده است.
هاشمی ادامه داد: اقدامات اساسی و تشکیل قرارگاه جهادی در استان‌ گیلان موجب شد سال آبی زراعی بدون آسیب به ۲۳۶ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه بود که از نظر تامین امنیت غذایی نیز نقش مهمی را ایفا ‌کرده درحالیکه میزان ذخیره آب در سد سفیدرود به کمتر از نصف تقلیل یافته بود.
هاشمی همچنین تصریح کرد: در استان مازندران با تدابیر به موقع وزارت نیرو با تشکیل قرارگاه جهادی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به بهره‌دهی رسید و از بروز آسیب جدی به اراضی استان مازندران جلوگیری شود.
وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در ماه‌های آینده خاطرنشان کرد: سد گلورد در استان مازندران از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری است که می‌تواند در تأمین آب شرب شرق مازندران بسیار مؤثر باشد.
هاشمی اظهار داشت: عملیات اجرایی این سد بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد و پل قوسی داخل مخزن نیز در حال تکمیل است که همزمان با اتمام عملیات اجرایی سد و پل قوسی، آبرسانی اضطراری برای تأمین آب شرب مردم شریف نکا و بهشهر نیز هدفگذاری شده است.
سرپرست حوضه رودخانه سفید رود بزرگ با بیان اینکه همزمان با افتتاح سد گلورد درصدد هستیم تا نیاز آبی شهرهای بهشهر و نکا را با نصب پکیج تصفیه آب تأمین کنیم، گفت: این پروژه نیز از جمله طرح‌های اولویت‌دار در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود؛ چرا که نیاز آبی بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق را تأمین می‌کند و در راستای عبور از شرایط بحرانی، مؤثر و به عنوان یکی از طرح‌های امیدبخش آثار مطلوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد.