سامانه دوسویه آب و برق در خراسان رضوی راه اندازی شد

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه دوسویه آب و برق (ساماب) ویژه مشترکین چاه های کشاورزی و آب شرب در اقدامی مشترک بین شرکت توزیع نیروی برق  و شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری برقاب،به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محمود صالحیان افزود: راه اندازی رسمی این سامانه طی مراسمی با حضور معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان، مدیران و کارشناسان شرکتهای مزبور و شرکت رانیر (مجری سامانه) انجام گرفت.

وی اظهار داشت: سامانه ساماب زمینه تبادل اطلاعات مشترکین چاه های کشاورزی و آب شرب را بین دو شرکت توزیع برق و آب منطقه ای خراسان رضوی فراهم می کند و اطلاعات مزبور به صورت وب سرویس بروزرسانی خواهد نمود.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با راه اندازی این سامانه انقضای پروانه یا اعمال جریمه برای مشترکین چاه های کشاورزی در خصوص وقفه در تمدید پروانه اشان، به حداقل رسیده و همه اطلاعات مربوط به آنها در سامانه ثبت و بین دو شرکت به صورت سیستمی تبادل می شود.

صالحیان بیان کرد: با توجه به نشستهای متعدد کارشناسی برگزار شده در دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی و رفع کامل مغایرت ها در این نشستها، تصمیمات نهائی به منظور ایجاد ارتباط با سامانه ملی کشوری اتخاذ و به منظور پیگیری برای رفع مغایرت ها بر تشکیل کارگروه تخصصی و ارتباط به صورت وب سرویس تاکید شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ساماب برای نخستین بار در کشور از سوی شرکتهای توزیع نیروی برق خراسان رضوی و شرکت آب منطقه ای استان اجرا شده است که می تواند به کل شرکتهای مشابه در کشور تسری یابد.