ساماندهی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای استان خراسان شمالی

تفاهم نامه همکاری به منظور ساماندهی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای استان خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت دهیاری و شورای اسلامی روستاها منعقد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی؛ این تفاهم نامه امروز(۱۹اردیبهشت ماه) طی مراسمی در دفتر مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری بین مدیرعامل شرکت آبفای […]

تفاهم نامه همکاری به منظور ساماندهی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای استان خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت دهیاری و شورای اسلامی روستاها منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی؛ این تفاهم نامه امروز(۱۹اردیبهشت ماه) طی مراسمی در دفتر مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری بین مدیرعامل شرکت آبفای استان و مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری خراسان شمالی امضا و مبادله شد.

غلامحسین ساقی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ساماندهی مصارف آب شرب در مجموعه شهرها و روستاهای استان همواره از دغدغه های این شرکت بوده که با توجه به کاهش بارندگی های سالهای اخیر و محدودیت منابع آبی و پیرو آن کاهش توان تولید آب شرب، این دغدغه بیشتر شده است.

وی افزود: در همین راستا و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان قانونی، با همکاری دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری تفاهم نامه ای منعقد شد تا از ظرفیت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، جهت شناسایی انشعابات غیرمجاز و معرفی آنان به شرکت آبفای استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از معضلات اساسی برای افزایش مصرف آب در روستاهای این استان است، گفت: در صورتیکه دارنده انشعاب غیرمجاز آب شرب نسبت به معرفی اقدام نماید، این شرکت طبق ضوابط ماده ۴قانون ساماندهی انشعابات غیرمجاز که زمان ساخت بنای آن فرد قبل از سال ۹۶ باشد، امکان فراهم شدن انشعاب غیرمجاز به انشعاب مجاز را فراهم می کند.

ساقی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو نگاه حمایتی نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته و در حال حاضر مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای یک‌مرتبه از پرداخت حق انشعاب آب معاف هستند و همچنین آزادگان و خانواده های معزز شهدا نیز از این معافیت برخوردارند.

محدرضا موفق مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری نیز در این مراسم گفت: تمام تلاش ما این است که روستاییان را به سمت استفاده قانونی از امکانات دولتی سوق دهیم و با توجه به محدودیت منابع آبی و اهمیت آن، این امر در بحث آب شرب باید پررنگ تر شود و این دفتر آماده با جدیت بر  حسن اجرای این تفاهم نامه نظارت خواهد کرد.

لازم بذکر است در حال حاضر که ۶۹۳روستا با جمعیت ۳۳۲هزار ۱۷۸ نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان می باشند.