در نیروگاه رامین اهواز اتفاق افتاد؛

ساخت و بازسازی ۷۸۰۰ قطعه صنعتی 

نیروگاه رامین اهواز در طول سال گذشته توانسته است بیش از هفت هزار و ۸۰۰ قطعه مورد نیاز خود را مورد ساخت و‌ بازسازی قرار بدهد.

ساخت و بازسازی ۷۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین در این باره گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته‌اند و این امر جز با تلاش، همفکری، برنامه‌ریزی و  بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصان این نیروگاه امکان‌پذیر نبود.
وی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته توانسته‌ایم تعداد هفت هزار و ۸۵۱ قطعه را مورد  ساخت و بازسازی قرار دهیم که این اقدامات ضمن صرفه‌جویی‌های ارزی و ریالی، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.
وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را چهار هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را سه هزار و ۴۰۲ قطعه برشمرد و گفت: مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین شامل ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات، ساخت شافت کندانسیت پمپ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین، ساخت کرنت بولت ژنراتور، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی‌سازی و… بوده است.
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است که علاوه بر تولید برق پایدار، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصان خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.