ریشه درختان باعث قطعی آب روستای حسن پیری از توابع شهرستان زهک شد

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان زهک گفت : نفوذ ریشه درختان به داخل اتصالات و شیرالات خط لوله ی انتقال آب به روستای حسن پیری ،عامل قطعی آب این روستا بوده است.

گزارش برقآب، در مورد مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک و عامل قطعی آب در روستای حسن پیری منتشر شده است. به گفته روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، نفوذ ریشه‌های درختان به داخل اتصالات و شیرالات خط لوله انتقال آب، باعث قطعی آب در این روستا شده است. پس از دریافت گلایه‌های مردمی درباره قطعی آب روستای حسن پیری، اکیپ اتفاقات و حوادث شبکه به محل اعزام شدند. در مرحله اول، کل خط انتقال آب روستا مورد پایش قرار گرفت و مشخص شد که هیچ شکستگی‌ای در مسیر خط انتقال وجود ندارد.

سپس، عامل قطعی آب روستا شناسایی شد که به نفوذ ریشه‌های درختان به داخل شیرالات و اتصالات خط لوله و در نتیجه مسدود شدن آنها منجر شده است. تیم تعمیر و نگهداری شبکه با تلاش چندین ساعته در روز تعطیل، مشکلات شبکه آب روستا را برطرف کرده و در حال حاضر شبکه آب آشامیدنی روستای حسن پیری در حال بهره‌برداری است.

در صورت قطعی آب لوله کشی، با اعزام یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار، اهالی روستا به صورت سقایی مورد تامین آب قرار گرفتند. تعداد جمعیت روستای حسن پیری بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲۳ نفر بوده است. در نهایت، مقاله بیان می‌کند که با تلاش مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک و پرسنل تعمیر و نگهداری شبکه، مشکلات آب در روستای حسن پیری به طور موقت حل شده است.