رکورد شکنی پیاپی مصرف برق در خوزستان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور از رکورد شکنی پیاپی مصرف برق در سه روز آخر تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، کیومرث زمانی بیان کرد: در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه ای خوزستان  در […]

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور از رکورد شکنی پیاپی مصرف برق در سه روز آخر تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، کیومرث زمانی بیان کرد: در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه ای خوزستان  در سال جاری سه بار متوالی شکسته شد و رکوردهای جدیدی به ثبت رساند.

وی افزود: در روز سه شنبه رکورد مصرف به هشت هزار و ۱۸۷ مگاوات رسید، روز چهارشنبه به رکورد هشت هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنج شنبه رکورد هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: همزمانی دمای بالا ۵۱ درجه (بخصوص در آخرین روز تیرماه) با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می گردد، دلیل افزایش مصرف برق و این رکورد زنی های پیاپی بوده است.

زمانی تصریح کرد: این رکوردهای مصرف برق در شرایطی رخ داده که بار صنایع سنگین حدود یکهزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می کند، به تولید محصول (بخصوص محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

وی بیان کرد: رکورد ثبت شده اخیر در روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه راس ساعت ۱۳:۰۰ رخ داده که با توجه به محدودیت صنایع، تعطیلی ادارات و بانک ها عمدتاً (۸۵ درصد) توسط مشترکین خانگی مصرف شده است.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تاکید کرد: با توجه به پیش بینی دماهای بالای ۵۰ درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، از هم استانی های عزیز و همینطور مردم استان کهگیلویه و بویر احمد تقاضا می شود همانند سابق با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال و حفظ پایداری شبکه ،صنعت برق را  همراهی نمایند.