رکورد دما در خوزستان شکست، رکورد مصرف برق نه‎‎

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به همکاری و هماهنگی مناسب در سطح استان برای مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق، گفت: علی‌رغم  شکستن رکورد 70 ساله دمای خرداد ماه در خوزستان، پیک مصرف برق سال جاری که در دمای پایین‌تری رخ داده بود شکسته نشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: روز گذشته (دوشنبه ۳۰ خرداد) با وجود وقوع دمای ۵۲.۲ درجه سانتیگراد در سطح استان که باعث شکسته شدن رکورد ۷۰ ساله دمای خوزستان در خرداد ماه شد، مصرف برق به دلیل همکاری و انسجام لازم در سطح استان مدیریت و حتی از پیک مصرف سال جاری هم عبور نکرد.

وی افزود: پیک مصرف روز دوشنبه ۷۹۳۲ مگاوات بوده در حالی که رکورد مصرف در سال جاری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان مربوط به ۱۹ خرداد در دمای ۵۰ درجه با مصرف ۸۱۱۸ مگاوات است.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع هفته‌ای گرم و رخداد دمای ۵۰ درجه و بالاتر در اوایل هفته جاری، با پیشنهاد این شرکت به عنوان رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق جنوب‌غرب کشور، ستاد بحران استانداری خوزستان با حضور مدیران برق در استان، رئیس سازمان هواشناسی مدیرکل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استاندار تشکیل و تعطیلی روز دوشنبه مطرح و تصویب و در نهایت با موافقت استاندار نهایی و ابلاغ شد.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه این تصمیم به دلیل پیش‌بینی سه روز متوالی افزایش دما و جهت کنترل پیک مصرف و پایداری شبکه برق، اتخاذ شد، گفت: شرکت فولاد خوزستان و برخی صنایع دیگر نیز همکاری مناسبی در کاهش مصارف خود در بازه پیک بار این چند روز داشتند، از همه آنها به دلیل این همکاری و انسجام که سبب مدیریت مناسب مصرف برق شد، قدردانی می‌شود.

وی تاکید کرد: از مردم استان تقاضا‌مندیم جهت شکستن کمر گرمای طاقت‌فرسای تابستان، با کاهش و مدیریت مصرف برق بخصوص وسایل سرمایشی، خادمان خود را در صنعت برق استان جهت گذر از این وضعیت یاری کنند.

Attachments area