رکورد بیشترین تعداد تعمیرات اساسی نیروگاه ری رقم خورد

مدیر عامل نیروگاه ری با اشاره به انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده برای افزایش آمادگی واحدهای این مجموعه، گفت: انجام ۶ تعمیرات اساسی، سه بازدید مسیر داغ توربین و ۱۲ بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه رقم زده است. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حمید بادرستانی، با تاکید بر اینکه […]

مدیر عامل نیروگاه ری با اشاره به انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده برای افزایش آمادگی واحدهای این مجموعه، گفت: انجام ۶ تعمیرات اساسی، سه بازدید مسیر داغ توربین و ۱۲ بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، حمید بادرستانی، با تاکید بر اینکه تمام واحدهای گازی نیروگاه ری در نیمه ماه دوم امسال مورد بازدید و تعمیرات دوره‌ای قرار خواهند گرفت، افزود: مجموع واحدهای تعمیر شده و یا در دست تعمیر تاکنون به هشت واحد رسیده که این موضوع شامل تعمیرات ۴۰ درصد ظرفیت واحدهای نیروگاه ری از اواسط مهر ماه تاکنون است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار واحد این نیروگاه به طور همزمان به دست کارشناسان و متخصصان نیروگاه در حال تعمیرات اساسی و اورهال هستند، ادامه داد: این مجموعه در نیمه دوم سال امسال و از اواسط مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.
بادرستانی اظهار کرد: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری و استمرار تولید انرژی در پیک سال بعد توسط متخصصان این نیروگاه صورت می‌پذیرد.
به گفته وی از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش‌بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار و حداکثری را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل نیروگاه ری اظهار کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل دمونتاژ و تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیر مخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و… روی تجهیزات این واحدها صورت می‌گیرد.