عزمی دیگر برای خدمت

چراغ ویس روی خوش نشان داد : سقز شهری بدون تنش آبی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان: سقز از شهرهای بدون تنش آبی است که امسال سد چراغ‌ویس و تصفیه خانه آب شرب آن، به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گزارش برقآب، به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: از عمده اهداف مهم این طرح‌ها می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بخش کشاورزی، افزایش اشتغال در منطقه، مهاجرت معکوس و تأمین نیاز آبی حدود ۵۰۰۰ هکتار از ارضی پایاب سد تنظیمی چراغ ویس و تأمین آب شرب سالم شهروندان فهیم سقز، اشاره کرد.

مهندس آریانژاد گفت: باتوجه به اینکه سد و تصفیه خانه آب شرب شهرستان سقز از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو می‌باشد و دولت سیزدهم بر خاتمه این طرح‌ها تأکید ویژه دارد، همچنین نظر به تزریق اعتبارات کافی به این طرح‌ها، ان‌شاءالله در سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از این سد و تصفیه خانه آن خواهیم بود.

وی به تصفیه خانه شهرستان سقز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه جزء طرح‌های نیمه تمام و اولویت‌دار وزارت نیرو می‌باشد پس از تلاش جهادی مجموعه این شرکت، تصفیه خانه مدول اول خاتمه یافته و مدول دوم نیز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس آریانژاد به مجموعه اقدامات اثرگذار حوزه آب در سقز نیز اشاره و افزود: سد چراغ ویس، تصفیه خانه شماره ۲ سقز با ظرفیت نهایی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال آب خام به طول ۲۶.۵ کیلومتر با لوله فولادی ۸۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ از سد چراغ ویس به تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ ، اجرای خط انتقال آب پاک به طول ۶ کیلومتر با لوله فولادی ۱۰۰۰ میلی‌متر، از عمده اقدامات اثربخش این شرکت در راستای تأمین  آب شرب سالم و پایدار این شهرستان است.