رفع محدودیت تولید با اجرای یک طرح تحقیقاتی در نیروگاه اصفهان

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با اعلام این خبر افزود: با اجرای این طرح به طور میانگین حدود ۸۵ درصد در مصرف آب معادل مصرف سالیانه آب شرب یک شهر صد هزار نفری صرفه‌جویی می‌شود. وی با بیان اینکه طرح رفع مشکل محدودیت تولید نیروگاه اصفهان […]

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با اعلام این خبر افزود: با اجرای این طرح به طور میانگین حدود ۸۵ درصد در مصرف آب معادل مصرف سالیانه آب شرب یک شهر صد هزار نفری صرفه‌جویی می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح رفع مشکل محدودیت تولید نیروگاه اصفهان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب به علت کاهش نزولات آسمانی، در دهه ۹۰ مطرح شد، گفت: علاوه بر ارائه طرح‌های مختلف تحقیقاتی توسط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پس از بررسی طرح‌های ارائه شده توسط صاحب‌نظران از شرکت‌های مادر تخصصی، توانیر، آب منطقه‌ای، آبفا، محیط زیست، استانداری، دانشگاه‌ها و مشاوران، طرح‌ها از نظر فنی و اقتصادی آنالیز و در نهایت راه حل پیشنهادی کارگاه مهندسی ارزش مبنی بر احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در نیروگاه اصفهان با ظرفیت محدود و اصلاح سیستم خنک کننده برای دو واحد بخاری ۳۲۰ مگاواتی تایید و تصمیم به انجام آن شد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان افزود: از میان طرح‌های مختلفی که به جای برج خنک کننده تر بکار برده می‌شود، سیستم خنک کننده هلر یا سیستم ACC و یا سیستم ترکیبی هیبرید (متشکل از برج‌های خشک و تر) را می‌توان نام برد. با توجه به اینکه فشار بخار توربین L.P  برای شرایط برج تر طراحی شده است تبدیل آن به سیستم‌های کاملاً خشک که شرایط متفاوتی برای بخار خروجی از توربین L.P دارد و با توجه به هزینه بالا، انجام آن امکان پذیر نبود، بنابراین سیستم هیبریدی ترکیبی از برج خشک و برج تر انتخاب شد.