رفع خطر سیل از روستای استایش بخش میان جلگه شهرستان نیشابور

بکاییان-نیشابور/عملیات علاج بخشی و بهسازی مسیل عبوری از داخل روستای استایش بخش میان جلگه شهرستان نیشابور با همکاری مشترک امور منابع آب نیشابور و بخشداری از طریق ایجاد خاکریزی و دپوی حفاظتی، همزمان با لایروبی مسیل غربی آن روستا در حال انجام و پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، “سعید خجسته پور” مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: مسیل فوق در اثر برداشت‌های غیرمجاز مسدود شده بود و در سنوات گذشته به منظور عملیات ساختمانی ایجاد جاده و همچنین سیلاب‌های فصلی دو سال قبل، دچار فرسایش شد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس تحقیقات کارشناسان امور آب شهرستان ایجاد ترانشه عمیقی که در آن محدوده ایجاد شده بود لزوم اقدامات سازه‌ای نظیر تثبیت کف و دیواره آن مسیل از طریق احداث کف بند و دیواره ساحلی را ضروری کرده بود.
مدیر امور آب نیشابور تصریح کرد: هرگونه برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضمن برهم زدن رژیم طبیعی آن آبراهه، زمینه فرسایش‌های شدید در بالادست و در نتیجه احتمال ورود خسارت به تاسیسات مجاور حریم و بستر را افزایش و سبب خسارات مالی و جانی علی‌الخصوص در مناطق جمعیتی خواهد شد.
استایش یکی از روستاهای محروم بخش میان جلگه در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر نیشابور است.