رفع تصرف بستر و حریم مسیل روستای یولاق در ساوه

مدیر اداره منابع آب شهرستان ساوه از رفع تصرف ۶۷۰ متر مربع از بستر و حریم  مسیل روستای یولاق در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس مجید امیر حسینی با اشاره به اینکه برخورد با تصرفات در حریم و بستر رودخانه ها در چارچوب قانون با جدیت […]

مدیر اداره منابع آب شهرستان ساوه از رفع تصرف ۶۷۰ متر مربع از بستر و حریم  مسیل روستای یولاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس مجید امیر حسینی با اشاره به اینکه برخورد با تصرفات در حریم و بستر رودخانه ها در چارچوب قانون با جدیت ادامه دارد افزود: در راستای حفظ و حراست از منابع آبی شهرستان و کوتاه کردن دست متجاوزان به حریم رودخانه ها در استان در پی گزارشات واصله مردمی و طی یک اقدام اجرایی و قانونی و  با تلاش همکاران گشت و بازرسی واحد مهندسی رودخانه ها وسواحل شرکت و با اخذ دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی پس از شناسایی تصرفات انجام شده در بستر رودخانه که به صورت چهاردیواری احداث شده بود، بخشی از این تصرفات به میزان ۶۷۰ متر مربع تخریب و آزادسازی شد.

مهندس امیرحسینی متذکر شد: تمامی افرادی که قصد خرید اراضی و یا ساخت و ساز در مجاورت مجاری آب‌های سطحی را دارند قبل از هرگونه اقدام، جهت اطلاع از میزان بستر و حریم و ضوابط قانونی آن، به امور منابع آب شهرستان ساوه مراجعه کنند تا از هرگونه ضرر و زیان به افراد جلوگیری شود.

وی به فعالیت‌های امور منابع آب در دو بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی اشاره کرد و افزود: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی،این امور ضمن شناسایی یک حلقه چاه غیرمجاز جدیدالحفر، ادوات حفاری مربوط به این چاه را نیز توقیف کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه در پایان با اشاره به همکاری موثر و تنگاتنگ دستگاه قضا و نیروی انتظامی با این امور، خاطر نشان کرد: این امور حسب وظیفه ذاتی خود با هر گونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.