رفع تصرف اراضی محدوده مخزن سد تبارک آباد

مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان از رفع تصرف ۸ هزار متر مربع از اراضی محدوده سد تبارک‌آباد این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی “سیدموسی حسینی جعفرآبادی” با اعلام این خبر گفت: با پیگیری واحد مهندسی رودخانه و آب‌های سطحی مدیریت منابع آب قوچان حدود ۸ هزار متر […]

مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان از رفع تصرف ۸ هزار متر مربع از اراضی محدوده سد تبارک‌آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی “سیدموسی حسینی جعفرآبادی” با اعلام این خبر گفت: با پیگیری واحد مهندسی رودخانه و آب‌های سطحی مدیریت منابع آب قوچان حدود
۸ هزار متر مربع از اراضی محدوده مخزن سد تبارک‌آباد که توسط برخی تصرف و به صورت باغ و یونجه زار درآمده بود با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شد.
وی افزود: حدود ۴ هزار  مترمربع از این اراضی در سالیان گذشته توسط شرکت آب منطقه ای تملک شده بود که پس از استعلام از واحد تملک شرکت و قطعی شدن مالکیت اقدام به تهیه مستندات و اخذ حکم قضایی شد و ۴ هزار متر مربع دیگر  از اراضی ملی بود که توسط منابع طبیعی به شرکت آب منطقه‌ای واگذار شده و پس از استعلام از اداره منابع طبیعی مقدمات رفع تصرف این اراضی نیز صورت گرفت.
مدیر امور منابع آب قوچان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برخی از اهالی اقدام به کشت زمین هایی کردند که در زمان ساخت سد اراضی خود را به شرکت واگذار و وجه آن را دریافت کرده بودند و اجرای این حکم که با پیگیری های امور آب قوچان و حضور عوامل انتظامی و یگان امداد صورت گرفت می‌تواند جنبه بازدارندگی خوبی داشته باشد.
“حسینی جعفرآبادی” تصریح کرد: با توجه به اینکه سد تبارک‌آباد منبع آب شرب شهر قوچان می‌باشد در حریم این سد هر گونه اقدام آلاینده ممنوع می باشد.
وی درهمین رابطه از بازداشت برخی از خاطیان خبر داد و گفت: در فرآیند اجرای حکم دو  نفر نیز به دلیل ممانعت از اجرا با هماهنگی دادستان بازداشت شدند.