رفع افت ولتاژ و نوسان در منطقه دهستان دژگاه (از توابع شهرستان فراشبند)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از احداث شبکه دو مداره 20 کیلو ولت کورده-دژگاه، به طول 16 کیلومتر و رفع افت ولتاژ و نوسان در منطقه دهستان دژگاه از توابع شهرستان فراشبند، (روستاهای جوهری،دولت آباد، میانرود، ایل سالار،کورش آباد و ...) خبر داد.

به گزارش برقآب، حمیدرضا کریمی فرد، تامین برق مطمئن و پایدار را از اولویت های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس عنوان کرد و بیان داشت: در راستای رفع مشکل افت ولتاژ برق مشترکان در منطقه دهستان دژگاه (از توابع شهرستان فراشبند) پیگیری ویژه ای صورت گرفت که خوشبختانه این تلاش ها به ثمر رسید.
وی ادامه داد: شبکه دو مداره ۲۰ کیلو ولت کورده-دژگاه، به طول ۱۶کیلومتر از ایستگاه کورده ۱۳۲/۲۰kvبا احداث۱۱۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی، حدود ۸کیلومتر جاده سازی در منطقه کوهستانی و صعب العبور و فعالیت ۴۰نفر نیروی اجرایی به صورت شبانه روزی از ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ صورت پذیرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: طی سالیان گذشته شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با نصب سه دستگاه اتوترانس و اتوبوستر، خازن و چندین کلید سکسیونر کنترل ازراه دور، افت ولتاژ و مشکلات خط را کنترل نموده و در چهار سال اخیر شرکت برق منطقه ای فارس نیز با چندین دستگاه مولد دیزلی به کمک شرکت توزیع نیروی برق استان فارس آمد.
کریمی فرد، مسدود شدن راه ارتباطی فیروزآباد – جم جهت تعمیرات به مدت ۴۵ روز و کوهستانی و
صعب العبور بودن مسیر طرح، را از جمله چالش های مهم در مسیر اجرای این پروژه مهم عنوان کرد و بیان داشت: وجود گرمای بالای ۴۵ درجه و طاقت فرسای منطقه، شرایط کاری سخت و کمبود ماشین آلات و تجهیزات در منطقه  نیز از دیگر مواردی بودند که اجرا و بهره برداری را با کندی مواجه می کرد که خوشبختانه با سعی و تلاش همگانی و روحیه جهادی سرانجام این پروژه به بهره برداری رسید که شادی و شعف مردم و ساکنان این مناطق را در پی داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، درخاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش ها وکوشش های شبانه روزی همکاران ساعی صنعت برق استان، ابراز امیدواری نمود در سایه این تلاش های خالصانه و متعهدانه و با روحیه جهادی بتوان با تامین برق مستمر و مطلوب، زمینه رفاه و آسایش مردم شریف استان و افزایش رضایت ذینفعان را بیش از پیش فراهم آوریم.
لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح این پروژه، دکتر فروردین، نماینده مردم شریف شهرستان های فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و جمعی از مقامات محلی حضور داشتند.