رفع ارتعاشات (بالانس) توربین واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از رفع ارتعاشات (بالانس) توربین LP واحد یک بخار، پس از اتمام تعمیرات نیمه‌اساسی این واحد، توسط متخصصان این نیروگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ، “داریوش محمودی” عنوان کرد: باتوجه به اینکه یکی از دلایل خروج این واحد، ارتعاشات بالای توربین و ژنراتور بود، با تغییرات جرمی که روی روتور LP صورت گرفت، وزنه‌ها قبل از راه‌اندازی از توربین جدا شد و هم‌چنین عملیات سنگ‌زنی پره‌های توربین به‌صورتی انجام شد، که تعادل وزنی و دینامیکی آن حفظ شود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: طبق بررسی تیم‌های کارشناسی تعمیرات توربین و پایش وضعیت نیروگاه و براساس وجود ارتعاشات توربین در زمان بهره‌برداری، در زمان تعمیرات نیمه‌اساسی، بایستی وضعیت توربین به‌گونه‌ای باشد که نیاز به عملیات بالانس به حداقل برسد، که این مهم در زمان راه‌اندازی واحد، میسر شد و شرایط ارتعاشات مهم‌ترین تجهیز نیروگاه، با کمترین ارتعاش به مرحله اتصال به شبکه رسید.
محمودی تصریح کرد: عملیات رفع ارتعاشات اضافی توربین واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس، توسط متخصصان نیروگاه صورت گرفت، که نشان‌دهنده توان فنی بالای آنها است.