رشد ۲۵ درصدی مصرف شبکه برق خوزستان‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد 25 درصدی مصرف شبکه برق این شرکت خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی در جلسه بررسی پروژه‌های حیاتی برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: اوج مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت در روز شنبه (۱۸ فروردین) به ۴ هزار و ۸۸۵ مگاوات رسید که نسبت به ۳ هزار و ۸۹۱ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۲۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این افزایش مصرف به دلیل افزایش دما و استفاده از بار سرمایشی و رشد طبیعی مصرف برق مشترکین جدید بوده، تصریح کرد: باتوجه به آغاز فصل گرما و افزایش دما در خوزستان رشد مصرف شبکه برق آغاز شده و در ماه‌های آینده به اوج خود خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پروژه‌های حیاتی در دست اجرای این شرکت برای گذر موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، بیان کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های شرکت بسیج شده تا در زمان باقی مانده پروژه‌های در دست اجرا وارد مدار شوند و شبکه برای ورود به پیک مصرف مشکلی نداشته باشد.

اسدی افزود: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اضافه شدن ظرفیت‌های جدید به شبکه کمک خواهد کرد برای پاسخگویی به رشد بار و عبور موفق از پیک مصرف، مشکل کمتری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه میزان پیشرفت پروژه‌های حیاتی و مسائل و مشکلات آنها به جزئیات مورد بررسی قرار گرفت تا در زمان مقرر قبل از شروع پیک مصرف وارد مدار شوند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.