رشد ۸۰ درصدی توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرستان کرمان در بخش شهری ۸۰ درصد ، بازسازی ۲۷ درصد و در بخش روستایی بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال نسبت با مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش برقآب، رشد ۸۰ درصدی توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در شهرستان کرمان موضوع مهمی است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، آقای علیرضا عبدیان، اعلام کرد که در حوزه شهری ۸۰ درصد توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب صورت گرفته است. همچنین، در بخش روستایی نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد رشد در بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مشاهده شده است.

اولویت شرکت آب و فاضلاب استان کرمان توسعه و اصلاح خطوط آبرسانی است. عبدیان بیان کرده است که در نخستین ۵ ماه امسال، بیش از ۴۹ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان کرمان توسعه یافت و بازسازی شد. این شبکه شامل ۲۰ هزار و ۹۱۴ متر توسعه و ۱۰ هزار و ۴۸۷ متر بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آبرسانی آب شرب در بخش شهری شهرستان کرمان بوده است.

علاوه بر این، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی در روستاها نیز از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان کرمان است. در این راستا، در مدت زمان مذکور، در بخش روستایی ۱۴ هزار و ۷۹۵ متر شبکه های توزیع و خطوط انتقال بازسازی شد و ۳ هزار ۴۳۵ متر از شبکه توزیع و خطوط انتقال آبرسانی توسعه یافت.

بنابراین، با توجه به این اطلاعات، می‌توان نتیجه گرفت که در حوزه شهری و روستایی شهرستان کرمان، توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب به منظور بهره‌مندی مشترکین از آب شرب با کیفیت و پایدار در حال انجام است. این تلاش‌ها باعث رشد ۸۰ درصدی در بخش شهری و ۹۱ درصدی در بخش روستایی در مقایسه با سال گذشته شده است.