رشد ۱۹ درصدی مصرف برق در استان اردبیل

۲۳ خرداد ماه سالجاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق در محل امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق استان برگزارشد. ناصر عبدالهیان در این نشست با تبیین وضعیت تولید و مصرف در پیک سال ۱۴۰۰ بیان داشت: مقایسه مصرف برق سالجاری با سال […]

۲۳ خرداد ماه سالجاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق در محل امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق استان برگزارشد.

ناصر عبدالهیان در این نشست با تبیین وضعیت تولید و مصرف در پیک سال ۱۴۰۰ بیان داشت: مقایسه مصرف برق سالجاری با سال گذشته نشان می دهد مصرف برق بیش از ۱۹ درصد رشد داشته است .
وی افزود : متوسط مصرف برق که طی چندین سال اخیر رشد ۱.۵تا ۲ درصدی داشت امسال این  رشد به یکباره  افزایش ۱۹ تا ۲۰ درصدی داشته است   .
 وی با عنوان این که گرمای زودهنگام و شرایط نامناسب سال آبی، استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارزهای دیجیتال و محدودیت تولید برق در نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی‌ها ، ورود دستگاه های سرمایشی به مدار موجب گردیده است که گاها شاهد اعمال  مدیریت اضطراری بار در استان باشیم .
وی به  موضوع اطلاع رسانی خاموشی های ناشی از کمبود تولید اشاره کرد و افزود: مشترکان استان برای اطلاع از وضعیت مدیریت اضطراری بار احتمالی می بایست با نصب اپلیکیشن برق من بر روی گوشی تلفن همراه خود و یا مراجعه به وب سایت این شرکت، می توانند جدول برنامه زمانبندی خاموشی احتمالی را مشاهده نمایند .
عبدالهیان اضافه کرد: مشارکت بیش از پیش مشترکان استان با رعایت نکات ساده و عملیاتی مدیریت بهینه مصرف برق، در کاهش میزان خاموشی ها اثرگذار است.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تا به حال، بیش از هزارو ۵۰۰ دستگاه  غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان اردبیل شناسایی و جمع آوری شده است.
معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل خاطرنشان ساخت: کاهش مصرف ساختمان‌های اداری  کلیه دستگاههای اجرایی ، نهادهای عمومی و بانک ها به میزان ۵۰ درصد نسبت به  سال گذشته، تنظیم وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی گراد و بالاتر، خاموش کردن روشنایی و سرمایش پس از خاتمه ساعت کاری، انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکان صنعتی و کشاورزی، تعدیل روشنایی شهری و بین شهری، اطلاع رسانی و آگاه سازی و آموزش همگانی و …. به عنوان اهم اقدامات مدیریت مصرف برق برای کاهش اوج مصرف برق در تابستان امسال محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ و حداقل اعمال مدیریت اضطراری بار همانند سال‌های گذشته نیازمند همکاری تمامی مشترکان استان هستیم و قدردان اصحاب رسانه جهت آگاهی بخشی به مردم عزیز می باشیم .
سپس علی قلی نژاد مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت ، با اشاره  به استقرار و پیاده ‌سازی طرح “هما” هوشمندسازی مرکز اتفاقات، گفت: با استقرار این طرح  زمان ارائه خدمات سریعتر  و تامین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌های بهمنی که در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، میزان رضایتمندی مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را نیز بیشتر کرد.
قلی نژاد بیان کرد: براساس این طرح در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می‌توانند از درگاه‌های مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع  و تماس با  سامانه ۱۲۱ ، اطلاع‌رسانی کنند که درخواست‌های آنان مستقیم به نزدیک‌ترین خودروهای حوادث ارسال و در کمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم جهت رفع عیب انجام می‌شود.
, وی اظهار داشت: در این سامانه، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می‌توانند بدون اتصال به اپراتور با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ یا خاموشی معابر خود را اعلام  کنند که مستقیم به تبلت اتفاقات ارجاع می‌شود.
وی افزود: چنانچه مشترکان در محدوده خاموشی قرار داشته باشند، سامانه ضمن اعلام موقعیت اشتراک آنها، قطع برق ناخواسته و مدت زمان قطعی برق  را جهت اطلاع هم استانی های عزیز  اعلام می‌کند .
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان  گفت : هوشمند سازی  اتفاقات یا همان “طرح هما” ، گامی ارزشمند در جهت هوشمندسازی فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق  جهت افزایش رضایت مشترکان می باشد .