رزمایش کنترل آماده به کاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حساس شهر کرمان برگزارشد

به منظور بررسی آماده بکاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی ، حساس ، مهم و ضروری ، رزمایش سراسری قطع برق تعدادی از دستگاه های اجرایی شهر کرمان ، از سوی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به انجام رسید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، محمد سلیمانی در حاشیه رزمایش کنترل آماده به کاری مولد‌های برق اضطراری و دستگاه‌های اجرایی و مراکز حساس شهر کرمان، با اشاره به اینکه پیک بارمصرف انرژی برق از پانزده خرداد تا ۱۵ شهریورماه است ، گفت: سازمان ها و ادارات در مصرف برق نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: مراکز حساس مهم و حیاتی از جمله بیمارستان‌ها شبکه مخابرات و اماکن نظامی باید به دیزل ژنراتور‌ها مجهز باشند
وی گفت: این رزمایش با هدف سنجش میزان آمادگی مراکز مهم حساس و حیاتی بخصوص بیمارستان‌ها انجام شد که خوشبختانه نتیجه مثبت بود.وی از برگزاری دومین رزمایش آماده بکاری مولدهای اضطراری در کمتر از ۱۰ روز آینده برای سایر ادارات از جمله شبکه بانکی، دستگاه‌های اجرایی و همه موسسات در شمال استان خبر داد و گفت: طبق مصوبه وزیران، تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها موظف هستند از پانزدهم خرداد ماه، یک ساعت قبل از پایان وقت اداری سیستم سرمایش را کاملا قطع کنند و اگر دستگاه‌های اجرایی این مصوبه را رعایت نکنند، با قاطعیت و جدیت طبق ضوابط برخورد خواهد شد و دراین خصوص باید بالاترین مقام مسئول آن دستگاه پاسخگو باشد.
مهدی اسلامی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت : ۲۰۰ مرکز عادی و ۷۰ مرکز حساس در کرمان مجهز به دیزل ژنراتور هستند تا مصرف برق مجموعه خود را در زمان نیاز تامین کنند.
وی افزود: در این رزمایش با قطع برق مراکز اداری و حساس مانند بیمارستان ها و دستگاه های خدمت رسان آمادگی این مراکز جهت تامین برق اضطراری در پیک بار تابستانی با مولد دیزل ژنراتور رصد و پایش شد.
اسلامی افزود: طبق بخشنامه شورای پدافند غیرعامل کشور تمامی مراکز اعم از سازمان ها، شرکت ها، بانک ها، صنایع، بیمارستان ها و فروشگاه های بزرگ باید به مولد اضطراری برق و دیزل ژنراتور تجهیز شوند.
وی اظهار داشت: برای اینکه برق مشترکین خانگی در تابستان و اوج گرما قطع نشود نیاز است، سازمان ها، نهادها و مراکز خدمات رسان و شرکت ها مصرف برق خود را با استفاده از مولد دیزل ژنراتور به صفر برسانند و ناترازی انرژی در کشور کاهش پیدا کند.
اسلامی خاطرنشان کرد: در این رزمایش تمامی مراکز آمادگی لازم را در مراکز داشتند، با قطع برق، دیزل ژنراتور آنها در مدار قرار گرفت و میزان مصرف برق مراکز در شبکه به صفر رسید.
وی تصریح کرد: اگر دستگاه ها، سازمان ها و سایر مراکز خدمت رسان دیزل ژنراتور خود را به مدار وارد کنند در طول ۲۴ ساعت ۲۰ مگاوات برق صرفه جویی می شود.
شایان ذکر است که شرکت توزیع برق شمال استان کرمان وظیفه تامین و توزیع برق مطمئن و پایدار برای هفت شهرستان شمال استان را برعهده دارد.