در هفته پدافند غیرعامل اجرایی شد؛

رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای اضطراری مراکز مهم در استان سمنان

یازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، در مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه این رزمایش بیان کرد: هـدف اصلی این برنامه، سـنجش ارزیابی و آمـادگی دستگاه های اجرایی است تا در صورت قطع برق سراسری در شرایط خاص بحرانی، مولّدهای برق اضطراری وارد مدار شوند.

سید محمد حسینی نژاد با اشاره به این که رزمایش سراسری قطع برق، از سوی شرکت توانیر برنامه ریزی و ابلاغ گردیده و به صورت همزمان، در کلیه شرکتهای توزیع برق کشور برگزار شد گفت: براساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم، بدون اطلاع قبلی قطع و میزان آمادگی دستگاه های موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای بهره گیری سریع از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: این رزمایش که با شعار “پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها، برای مردم” و با رمز “یا علی بن موسی الرضا علیه السلام” به صورت همزمان در شهرستان های سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان به انجام رسید، برق ۱۰ مرکز در یک زمان خاص قطع شد.

وی گفت: براساس هماهنگی به عمل آمده از طریق ستاد راهبری رزمایش شرکت توزیع برق استان سمنان، با قطع برق این ۱۰ مرکز، دیزل ژنراتور پنج دستگاه اجرایی با میانگین ۱۰ الی ۱۲ ثانیه وارد مدار شده و پس از انجام موفقیت آمیز این مانور، بعد از ۲۰ دقیقه کارکرد، مجدداً برق دستگاه های مربوطه به شبکه سراسری متصل شد.