در چهارمین روز هفته پدافند غیرعامل اجرایی شد؛

رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای برق

دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری، در هفته پدافند غیرعامل به اجرا درآمد.

به گزارش برقآب، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان؛ معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در حاشیه این رزمایش بیان کرد: هـدف اصلی این برنامه، سـنجش ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی است تا در صورت قطع برق سراسری در شرایط خاص بحرانی، مولّدهای برق اضطراری وارد مدار شوند.

مصطفی کرمی با اشاره به این که رزمایش سراسری قطع برق، از سوی شرکت توانیر برنامه ریزی و ابلاغ گردیده یادآور شد: براساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم، بدون اطلاع قبلی قطع و میزان آمادگی دستگاه های موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای بهره گیری سریع از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: این رزمایش که با شعار “ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید- پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی” و با رمز “یا زینب علیه السلام” به صورت همزمان در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان به انجام رسید، برق ۱۳ مرکز در یک زمان خاص قطع شد.

وی گفت: براساس هماهنگی به عمل آمده از طریق ستاد راهبری رزمایش شرکت توزیع برق استان سمنان، با قطع برق این ۱۳ مرکز، دیزل ژنراتور نُه دستگاه اجرایی با میانگین شش الی ۱۵ ثانیه وارد مدار شده و پس از انجام موفقیت آمیز این مانور، بعد از ۱۵ دقیقه کارکرد، مجدداً برق دستگاه های مربوطه به شبکه سراسری متصل شد.

خاطرنشان می نماید: این رزمایش با حضور معاونت های بهره برداری و دیسپاچینگ، برنامه ریزی و مهندسی، دفتر حراست و امور محرمانه و نماینده پایگاه مقاومت بسیج نور، در مرکز کنترل شبکه شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و با حضور ۴۴ نفر از نیروهای ستادی و عملیاتی برگزار شد.

کرمی افزود: همچنین در این رزمایش برق ساختمان مرکزی شرکت توزیع برق استان سمنان نیز قطع و آمادگی دیزل ژنراتور این ساختمان در مواقع بحران مورد ارزیابی قرار گرفته شد.