رتبه عالی ارزیابی عملکرد در کشور به تصفیه خانه آب شرب شهر گرگان رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: بر اساس ارزیابی های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تصفیه خانه آب شرب ناهار خوران گرگان موفق به کسب بالاترین رتبه در ارزیابی عملکرد تصفیه خانه ها در سطح کشور گردید.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، دکتر ایرج حیدریان  ضمن تشریح ابعاد این موفقیت، عنوان کرد: بر اساس ارزیابی به عمل آمده وفق شاخص های عملکرد معتبر و استاندارد، عملکرد تصفیه خانه آب شرب گرگان از سوی ناظران آبفای کشور، “عالی” اعلام شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت پارامترهای کمی و کیفی تصفیه خانه ، بازدید های انجام شده،پایبندی و به کارگیری دستورالعمل های OP301،OP302،OP303،PO304،OP305  و حضور فعال پرسنل تصفیه خانه در دوره های آموزشی”بهره برداری و نگهداری از فیلترهای تصفیه خانه”، “بهره برداری و نگهداری از زلالسازهای تصفیه خانه” و “روش های گندزدایی” تصفیه خانه آب شرب گرگان موفق به کسب این عنوان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: عملکرد تصفیه خانه آب گرگان در حذف کدورت و پارامترهای بیولوژیکی، منطبق با اطلاعات وارد شده در سامانه سپتا از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ بوده است و عملکرد این تصفیه خانه در حذف پارامترهای یاد شده ، راندمان قابل قبول یک درصد رشد را داشته است .

این مقام مسئول بیان داشت: تصفیه خانه آب گرگان از سال ۱۳۵۴ وارد مدار بهره برداری شده و با توجه به تغییر استانداردها و عملکردهای سختگیرانه تر جهت افزایش کیفیت تصفیه خانه ها ،  شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز بر اساس پارامترهای تعیین شده در چند سال اخیر نسبت به اقدامات اصلاحی ، ارتقای تصفیه خانه های آب شرب استان و بهبود کیفیت آب اقدام نموده و خوشبختانه چندین سال است که این تصفیه خانه جزء تصفیه خانه های برتر کشور از لحاظ عملکرد بهره برداری می باشد .