راه اندازی پست ١٣٢ کیلوولت گرمه

مدیرعامل برق منطقه ای خراسان با اشاره به پیشرفت ٧٠ درصدی ساخت پست ١٣٢ کیلوولت شهرستان گرمه گفت: تکمیل و راه اندازی این پست نیازمند ٣٥ میلیارد تومان اعتبار و عمل به تعهدات مسوولان شهرکهای صنعتی هستیم.
  • تکمیل و راه اندازی پست ١٣٢ کیلوولت گرمه، نیازمند ٣۵ میلیارد تومان اعتبار و عمل به تعهدات مسوولان شهرکهای صنعتی

به گزارش پایگاه خبری برقاب به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای خراسان، در سال ١۴٠١ مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داخلی را تصویب کرد که در آن به دولت اجازه داده می شد تا کمک های لازم را برای تامین آب و برق شهرکهای صنعتی تا ورودی آنها انجام دهد.
مهندس محمودی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور برق منطقه ای خراسان چندین طرح بزرگ را در شهرستانهای مختلف همزمان برای برقرسانی به شهرکهای صنعتی آغاز کرده و در حال تکمیل است، گفت: برای توسعه برق شهرک صنعتی گرمه و جاجرم در خراسان شمالی احداث پست ١٣٢ کیلوولت به همراه احداث ١٧ کیلومتر خط انتقال برق با مشارکت شهرکهای صنعتی در حال انجام است که تاکنون پیشرفت قابل قبولی دارند.
وی اضافه کرد: برای راه اندازی پست ١٣٢ کیلوولت نیاز به ٣۵٠ میلیارد ریال اعتبار داریم که در صورت عمل کردن شهرکهای صنعتی به تعهداتشان و تامین اعتبار سهم استان تا پایان سال این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به ساخت پستهای برق خوسف و دیهوک در خراسان جنوبی و طرح تامین برق منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، افزود: از دیگر طرحهای بزرگ برق منطقه ای خراسان می توان به طرح تامین برق شهرک صنعتی فاروج اشاره کرد که به زودی آغاز می شود.
مهندس محمودی با تاکید برای اینکه تلاش کرده ایم طرحهای در حال اجرا تعطیل نشوند، گفت: کمبود نقدینگی و معارضین زمین برخی از طرحها که تعدادی از انها با تلاش بی وقفه کارکنان  برق منطقه ای خراسان حل شده است عامل اصلی کندی اجرای طرحهای برق در سه استان خراسان است.