راه اندازی سامانه الکترونیکی تهیه و گردش صورت وضعیت ها در آبفای اصفهان

سامانه الکترونیکی تهیه و گردش صورت وضعیت ها (تدکار) با هدف توسعه خدمات الکترونیکی در آبفای استان اصفهان راه اندازی شد. توسعه خدمات الکترونیک، افزایش شفافیت و پیشگیری از تخلفات احتمالی، افزایش رضایت ذینفعان، سهولت دسترسی به اطلاعات، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی، کاهش تشریفات و مراجعات اداری از اهداف اساسی اجرای این طرح […]

سامانه الکترونیکی تهیه و گردش صورت وضعیت ها (تدکار) با هدف توسعه خدمات الکترونیکی در آبفای استان اصفهان راه اندازی شد.

توسعه خدمات الکترونیک، افزایش شفافیت و پیشگیری از تخلفات احتمالی، افزایش رضایت ذینفعان، سهولت دسترسی به اطلاعات، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی، کاهش تشریفات و مراجعات اداری از اهداف اساسی اجرای این طرح است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان در آیین رونمایی از این سامانه، یکی از اهداف این طرح را کاهش مصرف کاغذ عنوان کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ قرارداد در آبفای استان اصفهان منعقد شد که معادل با مصرف یک میلیون برگه یا ۵ تن کاغذ است که با بهره برداری از سامانه تدکار نه تنها از مصرف این مقدار کاغذ جلوگیری می شود، بلکه سرعت انجام کارها و دسترسی به اطلاعات نیز افزایش می یابد.

هاشم امینی به قابلیت های دیگر سیستم الکترونیکی صورت وضعیت ها پرداخت و اظهار داشت: سامانه الکترونیکی صورت وضعیت ها تحت وب بوده و این امکان را برای کلیه برآورد کنندگان، پیمانکاران، ناظرین و کلیه افراد رسیدگی کننده به صورت وضعیت ها فراهم می آورد که در هر مکان و هر زمان بتوانند نقش خود را در فرآیند ایفا نمایند.

وی در خصوص تامین امنیت فرایند انجام کار با این سامانه عنوان کرد: راه اندازی سیستم توکن برای پیمانکاران و مشاورین، دریافت IP استاتیک از پیمانکاران و مشاورین، تهیه متن حقوقی جهت دریافت تعهدنامه محضری از پیمانکاران و مشاورین، تهیه متن حقوقی و دریافت تعهد امضا برای کارکنان از طریق دفتر حراست و طراحی فرم های جداگانه برای پیمانکاران و کارکنان  به منظور درخواست نام کاربری در سیستم اتوماسیون اداری از دیگر مزایای این سامانه است.

امینی گفت: آبفای استان اصفهان در زمینه تحقق برنامه ششم توسعه و اهداف اصلی دولت الکترونیک اقدام به الکترونیکی نمودن برآورد قراردادها، صورتجلسات، صورت وضعیت ها و بایگانی مستندات در طول مراحل مختلف قرارداد، نموده است. وی افزود: این امر در واقع به منظور افزایش سرعت، دقت، شفافیت و سلامت اداری امور در دستور کار قرار گرفته است تا از هرگونه احتمال تخلف جلوگیری شود .

اضافه می شود این طرح را حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان در مدت یک سال اجرا کرده است.