راه اندازی شبکه GPON در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، غلامرضا لهراسبی کارشناس ارشد سخت افزار و شبکه این شرکت از راه اندازی پروژه GPON خبر داد و گفت: توسعه فناوری ارتباطات، کمک شایانی به رشد سازمان ها و در نهایت جامعه خواهد کرد چنانکه امروزه فقدان فناوری اطلاعات، زندگی […]

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، غلامرضا لهراسبی کارشناس ارشد سخت افزار و شبکه این شرکت از راه اندازی پروژه GPON خبر داد و گفت: توسعه فناوری ارتباطات، کمک شایانی به رشد سازمان ها و در نهایت جامعه خواهد کرد چنانکه امروزه فقدان فناوری اطلاعات، زندگی روزانه بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است.
وی افزود: این پروژه به منظور توسعه فناوری و با استفاده از تکنولوژی های نوپا و جدید در شرکت راه اندازی گردید به طوری که آبان ماه سال جاری فاز نهایی آن به اتمام رسید.
لهراسبی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختمان بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت به عنوان ساختمان سبز شناخته می شود در صدد برآمدیم تا شبکه مذکور به بهترین شکل و به صورت راهبردی در این مکان راه اندازی گردد.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، به عنوان یکی از اولین شرکتهای توزیع در سطح کشور است که در استفاده از این فناوری پیش قدم شده است، تاکید کرد: این طرح بدون کمک مشاور بوده و به صورت داخلی و با همکاری شرکت پیمانکار راه اندازی گردیده و با توجه به نتایج مثبت مشاهده شده، این طرح برای ساختمان های دیگر نیز استفاده خواهد شد .
وی مزیت های این طرح را برشمرد و گفت: برد بالای انتقال تا ۲۰ کیلومتر، کاهش هزینه و صرفه جویی اقتصادی، قابلیت اعتماد بیشتر و امنیت شبکه ، قابلیت ارتقا شبکه از جمله برخی از مهم ترین مزایای این طرح به شمار می آیند.
لازم به ذکر است امروزه در اکثر کشورهای جهان از فناوری نوین GPON استفاده می شود چرا که ارائه خدمات با کمک آن، سبب بالا رفتن کیفیت، افزایش بهره وری، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و همچنین صرفه جویی اقتصادی خواهد شد