مهندس دشتی‌زاده خبر داد:

راه‌اندازی اسکله جدید آب خام تصفیه‌خانه شهید محمدی

مدیر آبفا اهواز از راه‌اندازی اسکله جدید آب خام تصفیه‌خانه شهید محمدی و افزایش ظرفیت برداشت آب خام با دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، سعید دشتی‌زاده از راه‌اندازی یکی از الکتروپمپ‌های عمودی اسکله جدید آب خام تصفیه‌خانه شهید محمدی و افزایش ظرفیت برداشت آب خبر داد و گفت: بنا بر دستور مدیرعامل محترم آبفا استان با توجه به مشکلات تامین آب خام ناشی از احداث جاده ساحلی، کاهش بارندگی ها و در نتیجه عدم رهاسازی آب از بالادست که آبگیر اسکله قدیمی رو به خشک شدن پیش میرفت با باز کردن کانال و هدایت آب از وسط رودخانه تا حدی توانستیم از این مسئله جلوگیری کنیم.

وی افزود: هر ساله آبگیر اسکله قدیم به مدت چند ماه لایروبی می‌شود اما نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید، به این دلیل و برای افزایش ظرفیت برداشت آب، اسکله جدید را احداث و ۲ الکتروپمپ عمودی با توان ۲۵۰ کیلووات در آن نصب شد.

مدیر آبفا اهواز ادامه گفت: با راه‌اندازی الکتروپمپ اول، ظرفیت برداشت آب افزایش یافته است و در روزهای آینده نیز، الکتروپمپ دوم راه‌اندازی شده و در مدار قرار خواهد گرفت،همچنین اسکله قدیم نیز با تمام توان در حال برداشت آب خام می‌باشد.