دیدار استاندار و مدیران صنعت آب و برق کردستان با وزیر نیرو

استاندار و مدیران صنعت آب و برق استان کردستان در دیدار یک ساعته با وزیر نیرو در فرودگاه سنندج، به ارائه  وضعیت پروژه های در دست اجرا در استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در دیدار با استاندار و مدیران صنعت آب و برق استان کردستان، به پروژه های در حال اجرای حوزه آب در استان کردستان اشاره کرد و گفت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یک سامانه بسیار بزرگ برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان است که بخش انتقال آب آن به سنندج با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده برای تکمیل پروژه مربوط به ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج تخصیص داده شده است.

محرابیان اظهار داشت: روند اجرای این پروژه جهت تامین آب شرب سالم برای شهروندان سنندجی باید بیش از پیش تسریع یابد.

وی گفت: در استان پنج سد در حال بهره برداری و هشت سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: سد سیازاخ  با ۲۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت، یکی از سدهای مهم استان است که با تکمیل جاده دسترسی به آن، آبگیری به طور کامل انجام می شود و مناطق مختلفی از بیجار را نیز تامین آب خواهد کرد.

پروژه سد ژاوه سنندج،  سد گاران در مریوان و سد چراغ ویس سقز از دیگر پروژه های مورد بحث در این دیدار بود.

محرابیان در ادامه بر تامین آب شرب روستاهای فاقد آب آشامیدنی در استان تاکید کرد و گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی،  تعداد ۱۶۹ روستای فاقد آب در استان با اعتباری بالغ بر ۵۲۸ میلیارد تومان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در پاسخ به سوال وزیر نیرو درخصوص وضعیت توزیع برق استان در پیک ۱۴۰۱، گفت: با مدیریت بار انجام شده در بخش های کشاورزی و صنایع، تاکنون هیچ گونه خاموشی در سطح استان علل الخصوص در بخش خانگی و مراکز حساس و حیاتی اعمال نشده است.

لهونیان با اشاره به اینکه صنعت به عنوان یکی از بخش های مهم جهت تولید و چرخش چرخ های اقتصادی همواره نیازمند برق پایدار است ، افزود: در بخش صنایع با جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته قریب به ۱۰ مگاوات صرفه جویی برق صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کردستانی که در دوره همکاری، همیاری خوبی با این شرکت داشته اند، پاداش تعلق گرفت.