دو پروژه افزایش ظرفیت پست‌های ۶۳.۲۰ کیلوولت در هفته پدافند غیرعامل در شهرستان‌های بندرانزلی و املش افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: زندگی مردم وابسته به برق است و با قطع برق، زندگی نیز مختل خواهد شد. اکثر شبکه‌های برق فرسوده است و این فرسودگی در حوادث طبیعی مشکل ساز بوده و باید برای جلوگیری از این مشکلات، شبکه‌های فرسوده بازسازی […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: زندگی مردم وابسته به برق است و با قطع برق، زندگی نیز مختل خواهد شد. اکثر شبکه‌های برق فرسوده است و این فرسودگی در حوادث طبیعی مشکل ساز بوده و باید برای جلوگیری از این مشکلات، شبکه‌های فرسوده بازسازی شوند.
وی افزود: استان گیلان، استان حادثه خیزی از نظر وقوع سیل، زلزله و … است، از این منظر، مباحث پدافند غیرعامل در استان بسیار مهم بوده و باید آماده مقابله با حوادث طبیعی در استان باشیم تا آسیبی به مردم عزیز نرسد.
عباسی گفت: تابستان سال جاری، تابستان سخت و دشواری برای هموطنان ما بود و باید با مدیریت صحیح و هماهنگی و انسجام لازم از وقوع این مشکلات در سال آتی جلوگیری کنیم. برای این مهم باید به زیرساخت‌ها توجه لازم داشته باشیم تا به نحو مطلوبی بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم.
«بهمن داراب زاده» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت بی بی حوریه و پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت املش از جمله پروژه‌هایی است که در راستای حفظ پایداری شبکه برق تعریف شده‌اند و هدف از اجرای این پروژه‌ها افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت است.
وی افزود: حمل، دمونتاز و نصب  ترانس‌ها کار بسیار حساس و ظریفی است که با دستان توانمند مهندسان و متخصصان بومی استان این مهم انجام و اجرایی شد و این امر مایه افتخار و سربلندی است.
داراب زاده گفت: در دوسال گذشته با مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، افزایش قیمت‌ها و کمبود منابع مالی مواجه بودیم که خوشبختانه با کار و تلاش مضاعف همکارانمان توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم و پروژه‌های خوبی را اجرا و به بهره برداری برسانیم.
گفتنی است، در این آیین به‌طور همزمان دو پروژه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۴۰.۵۸۵ میلیارد ریال افتتاح شد.