کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان

دومین گردهمایی کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان

دومین گردهمایی کارگاه آموزشی افزایش سواد آبی معلمان استان خوزستان بزگزار شد. به گزارش برقاب، به نقل قول از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل با حضور در جمع مهمانان، معلمان را قشر هدایتگر جامعه خواند و ابراز امیدواری کرد تا جامعه قدر و منزلت این قشر گرانمایه را بیش از پیش درک کند.

“عباس صدریانفر” از راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن و حضور پر شور مردم در انتخابات اسفند ماه به عنوان دو حماسه یاد کرد و گفت: حماسه اول راهپیمایی باشکوه مردم و یادگار شهدا و امام شهدا بود که با شور فراوان انجام شد و انشاالله انتخابات پیش رو، ایران قوی را قوی‌تر خواهد ساخت و امکانات خدمت رسانی بهتر را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در انقلاب بر هیچکس پوشیده نیست گفت: معلمان فرزندان ما را طوری تربیت کردند تا بتوانند به بهترین نحو از این آب و خاک دفاع کنند.

وی وجود دانشمندان و خدمتگزاران را بخشی از نتیجه کار و تلاش معلمان خواند.

رئیس هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان، معلمان را به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در تحقق جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: یک معلم می تواند در طول یک سال تحصیلی بر بیش از ۵۰ دانش آموز تاثیرگذار باشد و آن دانش آموز هم قطعاً در خانواده می‌تواند بیانگر نظرات ما باشد و سینه به سینه نظرات ما را منعکس نمایند.  وی تاکید کرد: اگر در این زمینه هزینه هایی را متحمل شویم قطعا نتایج خوبی هم خواهیم گرفت .

صدریان فر، سازمان آب و برق خوزستان را قدیمی ترین سازمان خدماتی کشور در حوزه انرژی و آب معرفی کرد و گفت این سازمان به عنوان بزرگترین آب منطقه‌ای و برق منطقه‌ای با سابقه بیش از ۵۰ سال نقش مهمی در پایداری آرامش و آسایش مردم در سطح کشور را دارد .

صدریان فر با بیان این که بسیاری از کارهایی که توسط این سازمان انجام می شود از دیدگاه مردم پنهان است گفت: ما مفتخریم که در حوزه مدیریت منابع یک سوم آب های سطحی کشور را در خوزستان مدیریت می‌کنیم ۱۲ درصد برق کشور و ۷۵ درصد برق آبی کشور در سازمان آب و برق خوزستان در حال تولید و مدیریت است،   همچنین ۴۰ درصد  از دارایی‌های فیزیکی وزارت نیرو در خوزستان مدیریت می‌شوند .

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: خداوند توفیق ارائه آب و برق به هموطنان را نصیب ما کرده است که اگر هر کدام از این خدمت‌ها به درستی ارائه نشود نفس مردم به شمارش خواهد افتاد.

وی با بیان این که هرگونه هزینه ای برای معلمان منطقی است، تصریح کرد: هدف معلمان از شغلشان کسب درآمد نیست چرا که بزرگان ما معلمی را شغل هدایتگری خوانده‌اند و آن را شغل انبیا معرفی کرده اند .

غباس صدریان فر از مدیریت روابط عمومی سازمان خواست تا در جهت تداوم بخشیدن به این گونه جلسات کوشا باشد.

مدیریت روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان طی سخنانی حضور معلمان، فرهیختگان مدیران آموزش و پرورش و پرسنل مسئول سازمان آب و برق را در این همایش گرامی داشت.

“مهدی عظیمی‌فر” با بیان اینکه وزارت نیرو با هدف بهبود و ارتقای تکالیف و تعهدات تخصصی در حوزه خدمات صنعت آب و برق، یک سری تکالیف و تعهدات را در حوزه مسئولیت های اجتماعی تعریف نموده است گفت: برای مصرف بهینه آب شرب، کشاورزی و یا صنعتی نیاز به یک سری آموزش‌های اجتماعی وجود دارد که اگر مصرف کنندگان، چگونگی استفاده بهینه  از این نعمت‌های خدادادی را آموزش نبینند توزیع عادلانه اتفاق نخواهد افتاد.

مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: وزارت نیرو بر اساس تجارب چند ساله متوجه شد که باید در حوزه مسئولیت اجتماعی یک سری تکالیف، تعهدات و تعاریف را آماده کند، لذا دولت، تفاهمنامه ای را بین دو وزارتخانه تنظیم کرد یکی وزارت نیرو به عنوان متولی و دیگری وزارت آموزش و پرورش به عنوان مجری و در بر گیرنده موارد آگاهی بخش سواد آبی و آموزش‌های آن در قالب طرح داناب، که قرار شد معلمان، مدیران و اساتید محترم در مجموعه‌های آموزش و پرورش با نگرانی‌ها و چالش‌ها و آموزه‌های حوزه‌های اجتماعی با مصرف بهینه و توزیع عادلانه آشنا شوند.

عظیمی‌فر با بیان این که انصافاً آموزش و پرورش و مجموعه سازمان آب و برق در یک سال گذشته کارها را به خوبی پیش برده‌اند و ما نتایج و خروجی‌های خوبی را شاهد بودیم  به نحوی که امسال ۱۵۰ دانش آموز  در قالب  طرح همیار آب داریم که بزودی آموزش آنها را در مدارس آغاز خواهیم کرد  تاکید کرد:  این پدیده باید طی چند دهه انجام شود تا تبدیل به یک رفتار تمدنی شود.